طبقه بندی مدارس علاوه بر ایجاد شکلف اجتماعی، انسجام اجتماعی را هم تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم از معلمان نمونه مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری گفت: طبقه بندی مدارس سبب بازتولید طبقات اجتماعی در جامعه می‌ شود و شکاف اجتماعی را روز به روز بیشتر و انسجام اجتماعی را تهدید می‌ کند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم عملی مقام معلم باید در ستاد‌های آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: زمان آن فرا رسیده است تا ستاد‌ها، اختیار اداره مدارس را به مدیران واگذار و خودشان سیاست گذاری کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تفویض اختیار، تنها یک بخشنامه اداری نیست، بلکه پذیرش این اصل مسلم است که در یک جامعه فرهنگی و آموزشی نقش مسئولان باید هدایتگری و تسهیل گری باشد.

حکیم زاده افزود: دخالت نکردن بقیه سازمان‌ها، احترام به تصمیم گیری، واگذاری حق تربیت و واگذاری امور به شکل واقعی و محترم شمردن توانایی‌های معلمان، مصداق احترام عملی ستادی‌ های آموزش و پرورش به معلمان است.

وی احترام گذاشتن به تصمیم‌های فرهنگیان را از دیگر مصادیق تکریم مقام معلم دانست و گفت: فرهنگیان که ارزشمندترین و شایسته‌ترین شهروندان کشور محسوب می‌ شوند، می‌ توانند در باره امور خودشان تصمیم گیری کنند و باید این اختیار به خود آن‌ ها واگذار شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مازندران باسوادترین استان کشور است، افزود: مازندران در زمینه‌های متعددی از جمله جذب نوآموزان و دانش آموزان، کاهش نرخ تکرار پایه، پوشش تحصیلی و میانگین مدرک تحصیلی معلمان پیشتاز است.

در این مراسم از ۵۰ معلم نمونه استانی قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به پیامد‌های طبقه بندی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار