رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۶ هزار متر مربع نقشه ساختمان در استان تهیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اکبر رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۶ هزار متر مربع نقشه ساختمان در خراسان شمالی تهیه شده است که سالیانه افزون بر ۵۰۰ هزار متر مربع نقشه ساختمان توسط مردم در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که به طور میانگین سالیانه ۸۰۰ میلیارد تومان از سرمایه ملی صرف ساخت و ساز ساختمان می‌شود، اظهار کرد: با بروز رسانی دانش و تکنولوژی ساخت جدید و آموزش‌های لازم سعی شود افزایش کیفیت و طول عمر ساختمان‌های را افزایش دهیم.

رمضانی میانگین طول عمر ساختمان‌ها را ۳۰ الی ۴۰ سال اعلام کرد و افزود: باید در تهیه و کیفیت صنعت ساختمان، دقت و سرعت به همراه کیفیت ارتقاء داده تا نیاز‌های مردم در حوزه ساختمان تامین شود.

وی با بیان این که حدود نیم درصد از جمعیت استان در حوزه صنعت ساختمان و مهندسی هستند، گفت: هم اکنون ۴ هزار مهندس در استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک ممیز ۲ دهم درصد تهیه نقشه و طراحی ساختمان در سطح کشور تهیه شده که از این تعداد ۷۰ میلیون متر مربع در استان نقشه تهیه شده است.

رمضانی با بیان این که زلزله ۲۳ اردیبهشت سال گذشته خسارت زیادی به ساختمان‌های وارد کرد، گفت: با فرهنگ سازی و نهادینه کردن رعایت مقررات جایگاه ملی در کشور در حوزه فرایند تولید ساخت توسط دستگاه‌های مربوطه زندگی و آسایش مردم را تامین کنیم.

وی در ادامه آموزش نامناسب در دانشگاه‌ها و عدم وجود دوره کار آموزی را از مشکلات در حوزه ساختمان بیان کرد و افزود: سال گذشته ۶۱ مورد پرونده در حوزه ساختمان به شورای انتظامی معرفی شده است که بعضی از این‌ها منجر به تعلیق پروانه شد.

رمضانی افزود: مشارکت ساخت و ساز مردم در حوزه ساختمان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی توجه به زیر ساخت‌ها را در کاهش تلفات ناشی از گاز مهم ارزیابی کرد و گفت: بخشی از این زیر ساخت‌ها مربوط به حوزه آموزش است که تلاش می‌شود محیطی مملو از آموزش و فراگیری ایجاد شود تا این امر به تثبیت جایگاه مهندسی در استان کمک کند.

انتهای پیام/ ب

هم اکنون میانگین طول عمر ساختمان‌ها ۳۰ الی ۴۰ سال است

برچسب ها: مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.