مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی از اجرایی شدن طرح شمیم در استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت :طرح شمیم سبب می شود تا تمام ارگان ها و ادارات دولتی و حتی نقشه برداران نظام مهندسی با استفاده از امکانات شمیم و ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.

وی گفت: استان خراسان شمالی با دو ایستگاه دائم و دو دستگاه رو ور (rover)یک هزار و 525 قطعه برداشت و تعداد 905 قطعه تثبیت مالکیت کرده است.

وی افزود: اکنون دراستان 2 ایستگاه رو ور در شهرستان بجنورد و جاجرم موجود و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اسدی عنوان کرد: در روش آر،تی، کا (تجهیزاتی که بر یک نقطه ثابت نصب است)با استفاده از یک گیرنده ثابت جی پی اس که برروی یک ایستگاه با مختصات معلوم مستقر شده است، خطاها مشاهده و آشکار می شوند و از طریق یک انتن رادیویی که به گیرنده متحرک رو ور ارسال می شوند، سبب افزایش صحت تعیین موقعیت در حد سانتی متر می گردد.

وی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با دراختیار داشتن دو دستگاه رو ور به میزان 290 روز برای سومین بار پیاپی توانست رتبه اول را کسب نماید، گفت: این اداره کل این آمادگی را دارد تا با تجهیز تمام نقشه برداران به دستگاه ها پیشرفته طرح شمیم، با سرعت و دقت بهتری ادامه فعالیت کند.

انتهای پیام/آ

وجود دو دستگاه رو ور در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.