معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: مناطق زلزله زده خراسان شمالی به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان افزود : بر اساس تصمیم گیری ها تنها به میزان ۱۶۰ متر برای هر واحد مسکونی شهری با شرط ایجاد پارکینگ، خدماتی همچون صدور پروانه شهرداری و ارائه نقشه و انجام نظارت فنی سازمان نظام مهندسی به رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی افزود : برای یک واحد مسکونی آسیب دیده احداثی اگر فردی متقاضی بازسازی آن بیشتر از متراژ تعیین شده باشد، باید خود فرد مازاد آن را پرداخت کند که البته برای این افراد از سوی سازمان نظام مهندسی و شهرداری تخفیف لازم اعمال خواهد شد.

محمد حسین علی نیا در ادامه به روند بازسازی منازل مسکونی روستایی اشاره و تصریح کرد: روند بازسازی با اهتمام بنیاد مسکن و دستگاه های ذی ربط در حال پیگیری است و تا کنون از 2500 واحد تخریبی روستایی 1409 واحد پایان کار خود را دریافت کرده اند.

علی نیا تاکید کرد : روند عملیاتی جابجایی دو روستای قره چای و پسرکانلو شتاب بگیرد و همچنین بانک های عامل پیگیر ابلاغ مابقی تسهیلات و موضوع استمهال وام های مسکن مهر گلستان شهر باشند.

انتهای پیام/آ

ارائه خدمات رایگان به مناطق زلزله زده استان

برچسب ها: استانداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.