عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: در صورت همراهی اروپاییان با آمریکا پس از نقض برجام، باید فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را با شدت و قدرت بیشتری دنبال کنیم.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام، اظهار کرد: ترامپ به طور یکجانبه از برجام خارج شده و یک توافق بین‌المللی و مورد قبول جامعه بین‌الملل را نقض کرده است.

وی با بیان اینکه خروج کاخ سفید به طور یک طرفه بوده و ارتباطی با ما ندارد، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با اقدام آمریکا این است که ما فعلا با اروپاییان کار کنیم و تا زمانی که این کشورها به اجرای برجام مقید هستند با آنها همکاری کنیم، از طرف دیگر به نفع ماست که ما ناقض برجام نباشیم.

شوهانی اظهار کرد: اگر آمریکا بخواهد تحریم‌های قبلی را دوباره اعمال کند و ما از برجام منفعتی نداشته باشیم پس بهتر است دیر یا زود ما هم نسبت به این توافق تعیین تکلیف کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به رویکرد اروپاییان نسبت به توافق برجام، افزود: قبل از اعلام خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، کشورهای اروپایی تلاش کردند تا برجام حفظ شود، اما حالا که ایالات متحده از این توافق خارج شده، ما باید منتظر باشیم و ببینیم پس از خروج ترامپ از برجام چه اتفاقی رخ خواهد داد و رویکرد کشورهای اروپایی نسبت به توافق هسته‌ای چه خواهد بود.

وی اظهار کرد: اروپاییان پس از خروج از برجام اعلام کردند که ما همچنان به توافق برجام متعهد هستیم و آن را اجرا می‌کنیم، اما موضوع این است که کشورهای اروپایی تا چه زمانی نسبت به توافق هسته‌ای متعهد هستند و آیا فشارهای آمریکا پس از نقض برجام به اروپا تاثیر می‌گذارد یا نه؟ بنابراین این موضوع برای ما مهم است.

شوهانی با بیان اینکه اگر اروپاییان به برجام پایبند باشند ما هم می‌توانیم با این کشورها کار کنیم، بیان کرد: ما پیش از این نیز با آمریکا ارتباط زیادی نداشتیم ولی اگر کشورهای اروپایی تحت تأثیر آمریکا قرار بگیرند و آرام آرام نسبت به موضوع برجام به حاشیه بروند، آن وقت تکلیف ما کاملا مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی در برابر خروج آمریکا از برجام، خاطرنشان کرد: در صورت همراهی اروپاییان با کاخ سفید پس از نقض برجام، ما هم باید به کارهای قبلی خودمان برگردیم و آن اتفاقاتی که پس از برجام افتاد آنها را نادیده بگیریم، ضمن اینکه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را با شدت و قدرت بیشتری دنبال کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما نباید دچار سر نوشت کره شمالی شویم. امریکا به دنبال این است که از ایران کره شمالی بسازد و در داخل نیز به این امر کمک می کنند.
آخرین اخبار