مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طی پارسال63 هزار خانوار در طرح خادم به صورت چهره به چهره آموزش داده شده اند .

آموزش 63 هزار خانوار کرمانی در طرح خادمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران استان با اشاره به وسعت 183 هزار کیلومتر مربع استان کرمان گفت: استان کرمان گسلهای زیادی دارد که بعضا فعال و پهناور هستند.

وی افزود: از آذرپارسال تا کنون 2 هزار و 500 پس لرزه در استان کرمان به وقوع پیوسته است، ضمن آنکه استان کرمان در سالهای گذشته زلزله های مخربی در منطقه گلباف، شهداد، بم و زرند را داشته است.

فلاح با بیان اینکه وقوع زلزله های متعدد و گسلهای خطرناک در استان کرمان، آمادگی برای پاسخگویی به موقع را می طلبد، تصریح کرد: سال گذشته در حوزه آموزش، طرح خانواده آماده در برابر مخاطرات با عنوان خادم را داشتیم که تاکنون 63 هزار خانوار در این طرح به صورت چهره به چهره آموزش داده شده اند و به مراجعه مجدد نیروهای هلال احمر، میزان آمادگی آنها نیز سنجیده می شود.

وی به قرارداد با سایر نهادها و ارگانها در راستای آموزشهای همگانی امداد و نجات خبر داد و گفت: 700 کانون هلال احمر در بخشها و دستگاههای مختلف داریم که آموزشهای اولیه امداد را فرا می گیرند.

فلاح از راه اندازی خانه های هلال در روستاهای این استان خبر داد و گفت : تاکنون 170 خانه در دورترین روستاهای استان دایر هستند.


انتهای پیام/س

 

63 هزار خانوار در طرح خادم آموزش داده شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار