رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت قرار است با دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت امروز سه شنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص توافق هسته ای ایران دیدار و گفتگو می کند.

دونالد ترامپ قرار بود 12 مه (22 اردیبهشت) سال جاری میلادی تصمیم خود درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن را اعلام کند. اما وی روز گذشته در توئیتی نوشت امروز (سه شنبه) ساعت 14 به وقت واشنگتن (22:30 به وقت ایران) تصمیم خود درباره توافق هسته ای ایران را اعلام خواهد کرد.

کورکر گفت: در حال حاضر اطلاع چندانی ندارم. صبح  سه شنبه اطلاعات بیشتری کسب خواهم کرد.

وی تاکید کرد:  آینده توافق هسته ای ایران بستگی به این دارد که آیا مذاکرات (میان اروپا و آمریکا) موفقیت آمیز بوده است یا خیر؟ ما با شرکای اروپایی خود در مورد این قرارداد که 10 سال اعتبار دارد، کار کرده ایم. (بر اساس این توافق) ایران واقعا آزادی های زیادی داشته است. هنوز نمی دانم آیا در آن (مذاکرات اروپا و آمریکا) پیشرفت حاصل شده است یا خیر؟ شرکای ما هنوز درباره تغییر نگاه خود (به این توافق) تصمیم نگرفته اند. آنها باید به شیوه ای متفاوت نگاه کنند.

رئیس جمهور آمریکا بارها از توافق هسته ای ایران به عنوان یکی از بدترین معاملات در تاریخ آمریکا انتقاد کرده است. وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، در این توافق باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار