دهقانی گفت: ۱۶ ناشر به دلیل حوادث جاده ای به نمایشگاه کتاب تهران نرسیدند.

۱۶ ناشر به نمایشگاه کتاب نرسیدندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یحیی دهقانی معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در نشست خبری امروز خود گفت: امسال سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ۱۳۰ هزار متر مربع را در خود در برگرفته است. در دید نخست نمایشگاه به دو قسمت بخش فروش و فرهنگی تقسیم می شود. بخش فروش را ناشران داخلی و خارجی مدیریت می کنند؛ کل ناشران داخلی ۲۰۵۰ ناشر هستند و حدود ۵۰۰ ناشر خارجی هم در نمایشگاه شرکت کردند. امسال تعداد ناشران شرکت کننده به ظاهر کم است؛ اما حادثه ای برای برخی از ناشران رخ داد و ۱۶ ناشر به نمایشگاه نرسیدند. نمایندگان ۷کشور به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و مابقی ناشران نیز نمایندگان ایرانی دارند.

وی افزود: در بخش فرهنگی نیز کمیته علمی فرهنگی در۶ سالن،کارنامه نشر، سالن استان ها، سالن پایتخت کتاب، سرای اهل قلم، سالن ورزش و باغ کتاب فعالیت می کنند.

دهقانی اظهار کرد: از تفاوت های عمده ای که امسال رخ داد، این بود که سال گذشته ۳۵ درصد بخش فروش در فضای مسقف بود و امسال ۷۰ درصد. از لحاظ حضور جمعیت هم شاهد ۲ یا۳ درصد افزایش جمعیت در ۶ روز اول فعالیت نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته هستیم.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: امسال کمیته تبلیغات و بازرگانی متعهد شده که حداقل ۴ میلیارد تومان را به نمایشگاه کمک کند و نزدیک ۷۵ درصد آن وصول شده است.

انتهای پیام/

چرا برخی از ناشران به نمایشگاه کتاب نرسیدند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار