در حمله هوایی ائتلاف سعودی به ساختمان‌های دفتر ریاست‌جمهوری یمن در مرکز صنعا، ۶ تن از غیرنظامیان شهید و ۸۶ نفر زخمی شدند.

ساختمان‌های دفتر ریاست‌جمهوری یمن هدف حمله هوایی قرار گرفتبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته شاهدان، دو انفجار مهیب ساختمان‌های دفتر ریاست جمهوری یمن را نزدیک یک هتل بزرگ، بانک، چند مغازه و همچنین بانک مرکزی این کشور، به لرزه درآورد. بر اثر این حملات، ۶ تن از غیر نظامیان شهید و ۸۶ تن زخمی شدند.

انصارالله در شبکه تلویزیونی خود - المسیره - این حمله را به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ مداخله نظامی خود را در یمن آغاز کرده است، نسبت داد. 

به گفته منابع یمنی، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، و مهدی مشاط، رئیس شورای سیاسی انصارالله، به هنگام بمباران های ائتلاف سعودی درمقر ریاست جمهوری در منطقه التحریر حضور داشتند.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری به نقل از توفیق الحمیری از رهبران کمیته عالی انقلاب در صنعا گفت محمد علی حوثی و مهدی مشاط در سلامت کامل هستند.

به نوشته نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز»، نیرو‌های ویژه آمریکایی به منظور کمک به ریاض برای کشف و انهدام مخفی گاه‌های موشک‌های انصارالله، از اواخر سال ۲۰۱۷ در مرز بین عربستان سعودی و یمن مستقر شده اند. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، جنگ یمن حدود ده هزار کشته و بیش از ۵۴ هزار زخمی برجای گذاشته و همچنین موجب بدترین بحران انسانی جهان شده است.

 ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ تجاوز نظامی به یمن را در حمایت از نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور، آغاز کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
یمن تا بحال کوتاهی کرده که کاخ پادشاه سعودی را بر سرش خراب نکرده ولی باید انتقام بگیرد از طرفی سعودی میخواهد این پیام را بدهد که یا مذاکره یا نابودی سران انصارالله البته یقینا این کار را با مشارکت اطلاعاتی امریکا انجام داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
از خدا خواستم تک تک ال سعود وداعش همشون نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
از خدا خواستم تک تک ال سعود وداعش همشون نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار