استان مرکزی در بحث شرکت‌های دانش بنیان با ۲ پله صعود رتبه پنجم کشورشد.

شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی رتبه پنجم کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان مرکزی در دانشکده فنی و مهندسی اراک با حضور جمعی از دانشگاهیان و مسولان استانی از ۳۰ نفر از برترین‌ها تجلیل شد.

حاجی پور دبیر برگزاری این جشنواره با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ شرکت دانش بنیان در سطح استان مرکزی فعال هستند گفت: توانسته ایم در بحث شرکت‌های دانش بنیان از رتبه هفتم کشور به رتبه پنجم کشور ارتقاء پیدا کنیم.

حاجی پور افزود: از بین ۳ هزار واحد صنعتی در استان مرکزی ۱۵ واحد صنعتی موفق شدند حداقل امتیاز این جشنواره را کسب کنند.

وی با بیان اینکه هر کشوری که به امر تحقیق و پژوهش اهمیت دهد می‌تواند رشد و توسعه پایدارتری داشته باشد اضافه کرد: در پارک علم و فناوری زمینه‌ای ایجاد شده که هزارو ۴۰۰ نفر ساعت در حوزه شرکت‌های دانش بنیان آموزش دیده اند.

توسطی، رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی هم در این مراسم با بیان اهمیت تحقیق و پژوهش در رشد و توسعه جوامع بشری گفت: در کشور ما انطور که نیاز است به امر پژوهش و تحقیق و ارتباط بین دانشگاه و صنعت اهمیت داده نشده است و نیاز است برای این امر برنامه ریزی شود.

توسطی افزود: مهندسین باید سعی کنند شرایطی برای رونق در بازار ایجاد کنند که نواوری، خلاقیت واسایش و ارامش را در جامعه شاهد باشیم.

انتهای پیام / ج

تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.