مراسم بزرگ داشت چهره‌ ماندگار ملی میرجلال الدین کزازی ۲۶ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار می‌شود.

فخاری رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: مراسم تجلیل از دکتر میر جلال الدین کزازی با همکاری بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان مرکزی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با نخبگان و پژوهشگران استان مرکزی  ۲۶ آذرماه جاری در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

فخاری با بیان اینکه معرفی و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران به عنوان سرمایه‌های فرهنگی از برنامه‌های اولویت دار این استان است افزود: برگزاری آیین تجلیل و معرفی نخبگان و پژوهشگران در استان نقش مهمی در آشنایی هرچه بیشتر جامعه و به خصوص نسل جوان با منش و سبک زندگی این افراد دارد.

وی اضافه کرد: دکتر کزازی از اساتید شامخ و برجسته حوزه ادب استان مرکزی به شمار می‌رود که آثار برجسته‌ای در این حوزه دارد.

دیلمی رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی هم از برگزاری ۲ همایش تکریم از نخبگان توسط بنیاد نخبگان استان مرکزی خبر داد و افزود: یکی از این برنامه‌ها در سطح ملی و دیگری استانی برگزار می‌شود.

دیلمی افزود: برگزاری همایش تکریم از نخبگان از جمله وظایف فرهنگی این بنیاد در راستای توانمند سازی مخاطبان و حمایت از نخبگان است.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ نفراز نخبگان استان مرکزی از سال ۹۱ تا کنون از تسهیلات بنیاد نخبگان استان مرکزی بهره‌مند شدند و این تسهیلات در قالب بسته‌های تحصیلی، حمایت از اختراعات و جذب در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده است.

میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجسته در زبان و ادب فارسی و از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۴ است.

انتهای پیام /ج

از ادیب برجسته میرجلال الدین کزازی در اراک تجلیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.