به منظور ارج نهادن به مقام پرفسور حسابی مجموعه علمی ، فرهنگی کنار مقبره وی احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سعید  مویدی نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش گفت: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ علمی پرفسور حسابی مجموعه ای علمی فرهنگی و آرامگاهی درکنارمقبره وی احداث می شود.
 
مویدی افزود:پرفسور حسابی افتخار ایرانیان است که لازم است وضعیت کنونی این آرامگاه ساماندهی شود و کاربری آن به گونه ای ارتقا یابد که در حوزه فرهنگی و انتقال مفاهیم برجسته فرهنگی و شناساندن مشاهیر باشد.
 
وی اضافه کرد : برای انتخاب بهترین طرح برای این مجموعه مسابقه ای ترتیب داده شده تا بهترین و جذابترین آثار طراحی ارسالی با نظر داوران انتخاب و اجرایی شود.
 
نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفرش ادامه داد: تاکنون 260 اثر از طراحان مختلف به دبیرخانه مسابقه ارسال شده که با نظر داوران بهترین طرح انتخاب می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این مجموعه باید فضای اطراف این آرامگاه آزادسازی شود چرا که فضای مقبره محدود و کوچک است و باید این مجموعه در عرصه معادل حداقل 10 هزار مترمربع افزایش یابد که این مهم اعتباری در حدود 20 میلیارد ریال نیاز دارد.
 
مویدی تصریح کرد: آرامگاه فعلی پرفسور حسابی ثبت ملی شده است و در صورت تامین اعتبار و کلید خوردن توسعه این بنای ارزشمند، مجموعه کنونی آرامگاه حفظ می شود و الحاقات در جوار ان  خواهد بود.
 
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.