تولید بیش از ۷ هزار تن بذر اصلاح شده توسط پژوهشگران استان مرکزی

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بیش از ۷ هزار تن بذر اصلاح شده تولید کرد.

تولید بیش از ۷ هزار تن بذر اصلاح شده توسط پژوهشگران استان مرکزیگودرزی رئیس مرکز پژوهشی تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در سال ۹۶ این مرکز ۶ هزارو ۹۰۰ تن بذر اصلاح شده تولید کرده است.

گودرزی با بیان اینکه این درحالی است که نیاز کشاورزان استان ۲۰ هزار تن است ، تصریح کرد: در سال گذشته برای ۱۲ هزار و ۵۵۰ نفر از زنان روستایی و ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر از بهره‌برداران کلاس آموزشی داشته ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در سال ۹۶ برای اولین بار در کشور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بر روی هفت بذر کشاورزی اصلاحات موثری صورت گرفته است.

افزایش عملکرد در واحد سطح از مزایای محصولات جدید

رئیس مرکز پژوهشی تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: از مزایای این محصولات افزایش عملکرد در واحد سطح و مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات عمده هر محصول است و با تنش‌های محیطی و تغییرات اقلیمی سازگارند.

وی گفت: برای این دستاورد‌های پژوهشی ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی صرف شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.