رئیس‌جمهور لبنان بر لزوم حفظ ثبات داخلی در این کشور با وجود اختلافات بر سر مسائل خارجی تاکید کرد.

میشل عون: برای حفظ ثبات در داخل لبنان دودستگی‌های سیاسی باید پایان یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: تصمیم همه در لبنان آن است که هر چه هم که دودستگی سیاسی وجود داشته باشد، لبنان باید پررونق باقی بماند. زیرا دودستگی سیاسی به علت (مسائل) خارجی وجود دارد، اما همه باور دارند که باید ثبات در داخل کشور حفظ شود و کشمکش ها در خارج لبنان باشد.

عون افزود: هر کسی که بخواهد در دولت مشارکت کند، باید به قوانین دولت و شیوه کار در داخل آن پایبند باشد. هر کسی هم که بخواهد می تواند خارج از دولت باقی بماند و مخالفان آزاد هستند.

رئیس جمهور لبنان رضایت خود را از قانون جدید انتخابات لبنان اعلام کرد.

میشل عون ضمن ابراز رضایت از قانون جدید انتخابات در لبنان گفت من از این قانون رضایت کامل دارم هر چند این قانون باعث برخی تنش های طایفه ای و سیاسی در لبنان شده است. رای ترجیحی به شهروندان اجازه می دهد جایگاه فهرست را مشخص کنند.

گفتنی است انتخابات پارلمانی لبنان از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.

این اولین انتخابات پارلمانی لبنان تحت نظام انتخاباتی جدید این کشور است. آخرین انتخابات پارلمانی لبنان در سال ۲۰۰۹ برگزار شد و از آن زمان تا امروز، انتخاب پارلمان جدید این کشور به دلیل اختلاف احزاب سه بار به تعویق افتاده بود.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس‌جمهور لبنان درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار