مردم لبنان برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ برای انتخاب پارلمان جدید خود به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، انتخابات پارلمانی لبنان از ساعت هفت صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی آغاز شد.

این اولین انتخابات پارلمانی لبنان تحت نظام انتخاباتی جدید این کشور است. آخرین انتخابات پارلمانی لبنان در سال  ۲۰۰۹ برگزار شد و از آن زمان تا امروز، انتخاب پارلمان جدید این کشور به دلیل اختلاف احزاب سه بار به تعویق افتاده بود.

انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شد

بیشتر بخوانید: اولین زورآزمایی جدی جریان ۸ و ۱۴ مارس پس از ۹ سال

عمر الصلح، خبرنگار شبکه روسیاالیوم در بیروت، در گزارشی درباره آغازین ساعات انتخابات پارلمانی لبنان و میزان استقبال مردم از انتخابات و حضور آن‌ها پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه رای‌گیری گفت: با گذشت دو ساعت از گشوده شدن در‌های مراکز رای‌گیری می‌توان گفت میزان حضور مردم بهتر شده است و در همه مراکز شاهد استقبال مردم از انتخابات هستیم بخصوص در مناطقی که شاهد رقابت‌های داغ انتخاباتی هستند.

انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شد

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، پس از انداختن رای خود به صندوق، گفت: این انتخابات جشن دموکراسی است.

انتخابات پارلمانی لبنان با استقبال گسترده مردمی آغاز شد+ تصاویر

میشل عون، رئیس جمهور لبنان، نیز برای شرکت در انتخابات پارلمانی لبنان در یکی از حوزه‌های رای‌گیری حضور پیدا کرد. او  پس از حضور در حوزه رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخت و انگشت خود را به نشانه شرکت در انتخابات به دوربین‌ها نشان داد.

رئیس جمهور لبنان پس از به صندوق انداختن رای خود در جمع خبرنگاران و دیگر افراد در حوزه رای‌گیری سخنرانی کرد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، نیز با حضور در یکی از حوزه‌های رای‌گیری، در انتخابات پارلمانی شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت. همسر نبیه بری نیز به همراه وی در انتخابات شرکت کرد.

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان هم در انتخابات پارلمانی شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شد

انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شد

بر اساس گزارش‌ها، ۳ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۸۳ رأی‌دهنده مسیحی و مسلمان لبنانی از میان ۵۹۷ نامزد، ۱۲۸ نفر را بر می‌گزینند. این نامزد‌ها در ۷۷ فهرست پراکنده‌اند.

۲.۳۹۱.۹۴۳ مسلمان (۱.۰۸۵.۱۴۶ نفر سنّی،۱.۰۶۸.۲۷۴ نفر شیعه ،۲۰۶.۸۹۴ نفر دروزی و ۳۱.۶۲۹ نفر علوی) با نسبت ۶۳.۸۵ درصد و ۱.۳۳۴.۵۱۰ مسیحی با نسبت ۳۵.۶۲ درصد (۷۲۵.۵۳۵ نفر مارونی، ۲۵۷.۷۱۳ ارتدوکس،۱۷۲.۴۵۰ نفر کاتولیک، ۸۷.۶۷۹ نفر ارمنی ارتدوکس، ۱۹.۵۶۶ نفر ارمنی کاتولیک، ۱۹.۰۱۶ نفر مسیحی انجیلی، ۳۰.۶۸۱ نفر سریانی و ۲۱.۸۷۰ اقلیت‌های دیگر) علاوه بر ۴.۷۰۴ یهودی و ۱۵.۳۲۶ نفر از پیروان دیگر آیین‌ها قرار است در انتخابات سال ۲۰۱۸ شرکت کنند؛ انتخاباتی که همه نگاه‌ها هم در داخل و هم در خارج لبنان به آن دوخته شده است.

انتهای پیام/

آغاز انتخابات پارلمانی لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
جانم فدای لبنان ببین اگه پولی چیزی کم و کسر دارن سریع بفرستیم براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
بله موافقم ما تا میتونیم باید بهشون کمک کنیم حتی شده از شکم زنو بچمون بزنیم باید کمکشون کرد این وظیفه شرعی ماست
آخرین اخبار