نماینده ی، ولی فقیه استان و امام جمعه ارومیه گفت:خدمت به خانواده یکی از کلید‌های ورود به بهشت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:اعضا خانواده باید به یکدیگر کمک کنند و در حل مشکلات اعضای دیگر کمک کنند و پشت یکدیگر بایستند و در وظایف که بر عهده دیگری است نیز کمک کنند.

وی ادامه داد:هر کس به خانواده و همسر خود کمک کند و ناراحت نشود این افراد وارد بهشت می‌شوند و خدمت به خانواده گناه کبیره را پاک می‌کند و غضب خداوند را نسبت به انسان کمتر می‌کند و جایگاه انسان را در نزد خداوند بالاتر می‌برد.

امام جمعه ارومیه گفت:لازمه نعمت الهی شکر الهی است و شکر سبب فراونی نعمت می‌شود که برای بارش‌های اخیر باید مردم و کشاورزان شکرگزاری باشند.

حجت الاسلام قریشی افزود:انجام واجبات الهی یکی از شکرگزاری‌ها بوده که یکی از این واجبات زکات کشاورزان بوده که باید بیشتر به این بخش توجه شود.

وی با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان و کسانی که در وزارت اطلاعات امنیت و آسایش کشور را تأمین می کنند، تصریح کرد : تفاوت نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی با سایر کشورها متکی بودن به دستور اسلام و دین‌داری بوده که باعث افتخار و سبب پیروزی آن‌ها در مقابل دشمنان اسلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد : اگر بی‌عفتی در جامعه رواج یابد مرگ‌های ناگهانی نیز افزایش می‌یابد و اگر مردم در خرید و فروش کم‌ فروشی کنند سبب قحطی در جامعه شده و در صورت عدم پرداخت زکات، زمین برکت خود را به مردم قطع می‌کند.

وی اظهار کرد : اگر انسان بمیرد دستش از عمل باقی می ‌ماند مگر این ‌که عملی از او بعد از مرگ باقی بماند و نتایجش بعد از مرگ ادامه داشته باشد که این اعمال فرزند سالم و صالحی است که اعمال خیر را انجام می‌دهد و صدقه جاری همچون ساخت مدرسه و مسجد است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت : ایشان فرموده‌اند که جنگ فیزیکی پایان ‌یافته بلکه دشمنان اکنون به اقتصاد و فرهنگ کشور حمله می‌کند و باید مردم و مسئولان با همت مضاعف در مقابل این توطئه بایستند و فریب دشمنان نخورند.

انتهای پیام/ن.م

مردم برای بارش های اخیر شکرگزار باشند

برچسب ها: نماز جمعه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.