امام جمعه ارومیه گفت:امروز سپاه پاسداران بسیار قدرتمند بوده و توانسته اقتدار کشور را در منطقه ثابت کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ارومیه گفت:رجب و شعبان مقدمه‌ای برای استفاده از ماه رمضان است تا بتوان از این ماه به نحو احسن  استفاده کرده و از فضایل  آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه بهترین عمل در ماه شعبان صدقه به فقرا و استغفار گناهان است گفت: کسی که در این ماه صدقه دهد خداوند این صدقه را افزایش می‌دهد و در قیامت  به شخص برمی گرداند.

امام جمعه ارومیه در خصوص سرنوشت افراد نیکو کار و گناهکار در  جهان آخرت گفت:در روز آخرت اعضا و جوارح انسان بر علیه  انسان شهادت می‌دهند و چهره افراد  خیّر سفیدو چهره افراد گناهکار سیاه می‌شود و در آن روز پرده‌ها کنار می‌رود و خداوند در این روز بر اساس قسط و عدل میان مردم قضاوت می‌کند.

امام جمعه ارومیه گفت:اعضا خانواده نباید به یکدیگر ظلم کنند و کسانی که همسر خود را از دست می‌دهند می‌توانند بعد از فوت همسر خود ازدواج کنند و مخالفت سایر اعضا خانواده ظلم است و نباید با این کار مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه مردان می‌توانند ازدواج کنند و زنان نیز  بعد از گذشت مدت عده می‌توانند ازدواج کنند افزود:گاهی اوقات برخی از فرزندان به خاطر طمعی  که برای ارث دارند پدر خود را زیر فشار می‌گذارند که همسر خود را که بعد از فوت مادرشان با او ازدواج‌ کرده‌است  طلاق دهد که این رفتار شایسته نیست و مورد رضایت خداوند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک سوم   شعبان ، روز میلاد امام حسین(ع) گفت:مناسبت امروز را که  روز پاسدار نام‌گذاری شده را خدمت پاسداران نظام جمهوری اسلامی تبریک می‌گویم.

سپاه پاسداران اقتدار کشور را در منطقه  ثابت کرده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد:سپاه پاسداران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدماتی شایانی به کشور کرده‌ و مقام معظم رهبری نیز از سپاه راضی است.

حجه الاسلام والمسلمین قریشی افزود: باید به مسئله معنویت و توسل به ائمه اطهار و خشوع  در میان سپاهیان اهمیت فراوان داده شود و  این نهاد مقدس  باید علاوه بر داخل کشور باید به مسائل خارج کشور نیز توجه کرده ، سبب سرافرازی و قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی در تمام جوانب شود.

وی تصریح کرد: امروزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار قدرتمند بوده وتوانسته وظایفی که بر عهده دارد به‌خوبی انجام دهد و اقتدار کشور را در منطقه ثابت کند.

جانبازان نماد مقاومتند

امام جمعه ارومیه ولادت حضرت ابوالفضل (ع)  و روز جانباز را نیز تبریک گفت وادامه داد: جانبازان رنج و درد را سالیان دراز تحمل می‌کنند ومقامشان کمتر از مقام شهید نیست .

وی یاد آور شد: مقام معظم رهبری در خصوص مقام جانباز فرموده‌اند زبان ما عاجز از توصیف مقام جانباز است که نماد مقاومت بوده و باوجود  همه سختی هایی که تحمل می‌کند هیچگاه تسلیم نمی شود.

وی تاکید کرد:مقام همسر جانبازان بسیار والاست که با خدمت به  جانبازان اجر و پاداش اخروی بسیاری را کسب می کنند چنانچه در روایات نیز آمده است که هرکس یک شب از یک بیمار پرستاری کند در قیامت گناهان وی آمرزدیده می شود و از پل صراط سریع و آسوده عبور می‌کند.

نتیجه حمله آمریکا به سوریه شکست است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد حمله آمریکا  به سوریه، افزود: ایشان فرمودند ترامپ قبل از حمله گفته بود که هفت میلیارد تریلیون دلار در غرب آسیا هزینه کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌ و این نشان از امداد الهی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری   فرمودند  رئیس‌جمهور آمریکا و  نخست وزیر انگلیس و  رئیس جمهور فرانسه جنایتکارند و نتیجه این حمله شکست خواهد بود و نتیجه آن را خواهند دید.

نیروهای اطلاعات  به‌صورت گمنام خدمات زیادی به انقلاب کرده‌اند

امام جمعه ارومیه با ذکر این نکته که وزارت اطلاعات توسط انقلاب و امام ایجادشده  و باید همیشه انقلابی باشد و جناح چپ و راست در این نیروها نباید بیان شود افزود:نیروهای اطلاعات در دادن صلاحیت به مسئولین نباید مماشات کنند و اگر این کار را بکنند همچون خیانت به مردم بوده و باید در نزد خداوند جوابگو باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولین بلند پایه و مردم نیز که مسئولین را انتخاب می‌کنند باید دقت کافی داشته باشند تا افراد امین مسئولیت را بر عهده بگیرند.

حجه الاسلام والمسلمین قریشی افزود:نیروهای اطلاعات باید جلوی فساد را بگیرند زیرا  فساد باعث بدبینی مردم به انقلاب می‌شود و  عامل ایجاد فساد تجمل‌گرایی مسئولین است که باید از بین رود.

انتهای پیام/ح

خطبه های نماز جمعه ارومیه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.