نمایشگاه تولیدات داخلی به هدف ترویج اشتغال‌زایی و معرفی زمینه های کار در سکتورهای خصوصی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و اتاق تجارت و صنایع افغانستان در باغ بابر کابل گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه تولیدات داخلی به هدف ترویج اشتغال‌زایی و معرفی زمینه های کار در سکتورهای خصوصی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و اتاق تجارت و صنایع افغانستان در باغ بابر کابل گشایش یافت.

در این نمایشگاه شرکت های مختلف داخلی از کابل و ولایت هایی همچون؛ هرات، سمنگان، بامیان، بلخ، ننگرهار و دیگر ولایات حضور دارند و محصولات تولیدی خود را در غالب 80 غرفه به معرض دید علاقه مندان گذاشته اند.

خان جان الکوزی، رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت که کنفرانس ملی کار امروز دوشنبه در ارگ ریاست جمهوری نیز برگزار می شود و در این کنفرانس پیرامون اشتغال زایی بیشتر و فروش محصولات سکتور های خصوصی بحث و تبادل نظر می شود.

رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان افزود که در این کنفرانس برای مکانیزه کردن تولیدات داخلی، رشد، آموزش و ظرفیت سازی کارگران افغان بر اساس علم ماشینری روز نیز بحث خواهد شد تا راهکارهای مناسبی در این زمینه روی دست گرفته شود.

لعل‌الدین آریوبی معین امور مالی و اداری وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین گفت که وزارت کار افغانستان در تلاش هست تا زمینه های بیشتری را برای پیشرفت سکتور خصوصی روی دست گیرد تا این سکتور پیشرفت قابل ملاحظه ای را پیدا کند.

معین امور مالی و اداری وزارت کار افزود: وزارت کار افغانستان در تلاش رشد سکتور خصوصی است تا برای آن عده از جوانانی که توانایی و علاقه به کار در سکتور خصوصی دارند زمینه کاریابی مساعد گردد.

گفتنی است که بیشترین محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده اند، شامل صنایع دستی همچون فرش های ابریشمی دستباف و پوشاک سنتی؛ مواد خوراکی همچون خوشکبار، شیرینی و لبنیات، امکانات امنیتی، و زیورآلات می باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.