اولین نمایشگاه دائمی کتاب با 20 هزار جلد کتاب تحت نام "شهر کتاب بلخ" با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در شهر مزار شریف افتتاح شده است.

گشایش اولین نمایشگاه دائمی کتاب در مزار شریفبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نمایشگاه دائمی کتاب با 20 هزار جلد کتاب تحت نام "شهر کتاب بلخ" با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در شهر مزار شریف افتتاح شده است.

فردین فردوس، مسئول عمومی شهر کتاب بلخ گفت: در این کتابخانه بیش از 20 هزار جلد کتاب از  51 بخش و به 10 زبان موجود است که با هزینه 500 هزار دالر ساخته شده است.

وی هدف از گشایش این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم کردن کتاب به متقاضیان بیان نمود و گفت: ما با ایجاد این نمایشگاه برای متقاضیان و علاقه مندان کتاب خواستیم فرصتی را فراهم کرده باشیم تا آنها با آمدن در این فضا با فکر آرام، به کتابهای دلخواه خودشان دسترسی و مطالعه نمایند.

صالح محمد خلیق، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ نیز درباره آمار کتابخانه ها در این ولایت گفت: در ولایت بلخ بیش از ۶۰ کتابخانه موجود است که اکثریت آن مربوط به نهادها، مؤسسه های اجتماعی و فرهنگی، ادارات دولتی و خصوصی است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه فرهنگ مطالعه کتاب در ولایت بلخ نسبت به سال های قبل بهتر شده است تصریح کرد: ایجاد چنین نمایشگاه های دائمی کتاب، زمینه مطالعه را فراهم کرده و باعث می گردد تا جوانان و علاقمندان مطالعه در فضای آرام و رایگان  مطالعه کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.