استاندار کرمان گفت: ما به جوان گرایی اعتقاد داریم و تمام تلاشمان این است که این ساختار را در جامعه، پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) و تجلیل از جوانان موفق استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع)، از مدیرکل جوان، پرتلاش و با انگیزه ورزش و جوانان که ترتیب این جلسه را داده بود، تقدیر و تشکر کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در تمام مجالس و مناسبت ها گفت: باید همواره ادای احترام کنیم، به ایثارگران، فداکاران، شهدا، جوانان شهید اعم از شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای حرم که جان خود را خالصانه و سخاوتمندانه در راه تعالی این مملکت دادند و درود بفرستیم به روح پرفتوحشان و همواره باید یاد شهیدان را در همه مجالسی که هستیم، تکریم کنیم.

رزم حسینی با اعلام اینکه هفته جوان را باید در اداره ی کشور به رسمیت بشناسیم، افزود: رییس جمهور ابلاغ کردند جوان گرایی در دستگاههای اجرایی صورت گیرد و بانوان در مناصب اداری بکار گرفته شوند و سهمشان افزایش یابد، کاری که ما توانسیتم در ستاد استانداری انجام دهیم و در  حوزه ی اختیاراتمان بود، تا حدی (گرچه کامل نیست و انتظارمان بیش از این است) انجام شد، مثلا ما هم اکنون هیچ کارمندی که در آستانه بازنشستگی باشد در ستاد استانداری نداریم.

وی تصریح کرد: در ایام عید، 55 نفر از کسانی که بیش از 30 سال سابقه ی خدمت داشتند را بازنشست کردیم، کار سختی بود، اما انجام شد و اکنون در ستاد استانداری کرمان فرد بازنشسته ای نداریم.

رزم حسینی یادآور شد: 80  درصد بخشداران ما که در این دولت منصوب شدند، زیر 40 سال سن دارند، حدود50 درصد فرمانداران در رنج 40 تا 45 سال هستند، 70 درصد معاونان فرمانداران جوان هستند و زیر 40 سال هستند، 20 تا از مدیران ادارات کل ما جوان محسوب شدند.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ما به جوان گرایی اعتقاد داریم، بیان داشت: تمام تلاشمان این است که این ساختار را در جامعه، پیاده کنیم، زیرا راهی که می رویم راه اعتداد است، راه جلوگیری از هر گونه افراط و تفریط است.

رزم حسینی گفت: اگر بخواهیم دستگاههای اجرایی ما جوان تر شوند، باید دولت کوچک و کارآمد باشد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ما نمی توانیم استخدام جدید در شبکه دولت داشته باشیم، افزود:  دولت ما 15 برابر دولت ژاپن کارمند دارد، این در حالیست که جمعیت ژاپن 120 میلیون و جمعیت ما 80 میلیون نفر است.

رزم حسینی افزود: کشور ما 20 برابر کشور آمریکا کارمند دارد، این در حالیست که آمریکا 320 میلیون نفر و ما 80 میلیون نفر در ایران جمعیت داریم.

وی تصریح کرد: انتظار همه ی مردم باید این باشد که دولت کوچک، کارآمد و جوانسالار می خواهیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه دولت ما پیر و سنگین و پر است از کارمندانی که در برخی موارد مانع توسعه هم هستند، یادآور شد: این یک واقعیت است که میانسالان اجازه نمی‌دهند، جوان‌ترها سر کار بیایند و اینقدر چسبندگی به مقامات دولتی دارند که طومار امضا می‌کنند تا بمانند.

استاندار کرمان گفت: مردم برای این کشور هزینه‌ها دادند، هشت سال مقاومت کردند، شهید دادند، رنج کشیدند، آنوقت عده‌ای به دنبال این هستند که همچنان در پست‌های مدیریتی بمانند.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز مطالبه جوانان است که برای کشور خدمت کنند، تأکیدکرد: باید به آنها بها داد.

وی با اشاره به اینکه ما یک نظام مردمی هستیم و باید به خواسته مردم توجه شود، افزود: متاسفانه ما شفاف سازی نمی کنیم و با مردم حرف نمی‌زنیم، قطعاً اگر مشکلات را با آنها در میان بگذاریم مردم کمک خواهند کرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه اشتغال جوانان را در استان پیگیری می‌کنیم و در سال گذشته بیشتر از تعهد استان اشتغال پایدار ایجاد شد، تصریح کرد: جوانان نباید با کار دولتی مستخدم دولت شوند بلکه باید با تخصص و مهارت‌آموزی کارآفرینی کنند.

در پایان این مراسم از 21 جوان برتر در حوزه های مختلف تجلیل شد.

یادآور می شود: در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) که به مناسبت هفته جوان و تجلیل از جوانان موفق در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، از سردیس شهید لنگری‌زاده رونمایی شد.

این آیین با حضور خانواده شهید مدافع حرم لنگری‌زاده صورت گرفت و به دستور استاندار کرمان، سردیس شهید لنگری‌زاده در ورودی استانداری کرمان نصب می‌شود.

شهید مدافع حرم غلامرضا لنگری‌زاده اولین بسیجی اعزامی از کرمان، پنجم بهمن 1396 در منطقه صالحیه سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ب

جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.