نماینده ولی فقیه در استان گفت: وقتی می خواهند اقتدار یک ملت را بسنجند از روی سه آیتم مشخص می کنند که یکی از این آیتم ها جمعیت جمعیت جوان تحصیکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار خود با مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که با حضور جمعی از جوانان و مدیران سازمان های مردم نهاد به مناسبت روز جوان انجام شد، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان  و تبریک پیشاپیش ولادت حضرت مهدی (عج)، ابراز امیدواری کرد: همه بتوانیم سربازان خوبی برای حضرت باشیم.

وی با ابراز خرسندی از این دیدار، به حضور دکتر امیری خراسانی در رأس اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: از اینکه سکاندار یکی از مدیریت های مهم استان، به دست جوانی فرهیخته، تحصیل کرده و با انگیزه است، خیلی خوشبختم.

امام جمعه کرمان به بیان نکاتی در مورد اهمیت بحث جوانی پرداخت و افزود: جوانی یک واقعیتیست که انسان در طول زندگیش در مسیرش است و با آن برخورد می کند و از سویی دیگر آرام آرام با این واقعیت فاصله می گیرد و وداع می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: روانشناسان سه نظر در رابطه با سن جوانی دارند، بعضی ها معتقدند جوانی از 18 سالگی آغاز می شود، 8 سال طول می کشد و در 26 سالگی به پایان می رسد، بعضی ها اعتقاد دارند، این دوران 10 ساله است، از 18 سالگی شروع می شود و تا 28 ساگلی ادامه دارد و برخی نیز نگاهشان بازتر است و اعتقاد دارند، این دوران 12 ساله است و تا 30 سالگی طول می کشد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: قرآن کریم نگاه دیگری به این بحث دارد و سال برای آن مشخص نمی کند، بلکه جوانی را متناسب با روحیه، اقلیم، جسم و ژن فرد می سنجد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: بر اساس نگاه قرآن کریم، مرحله ی اول زندگی آدمی ضعف است که بر اساس آن فرد کوچکترین حرکتی به نفع خودش نمی تواند انجام دهد.

وی دومین مرحله ی زندگی آدمی را قوت عنوان کرد و گفت: این مرحله همان دوران جوانی فرد است و هر چه زمان بگذرد به نقطه ی اوج نزدیکتر می شود که البته نقطه ی اوج هم پایدار و دائمی نیست و بعد از آن نیز ضعف به سراغ انسان می آید و هر چه از این نقطه ی قوت فاصله می گیرد این ضعف ها بیشتر می شود و خودش را نشان می دهد و در نتیجه به دوران زمین گیری و کهولت سن می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه این چرخه را هر انسانی طی می کند، افزود: در دوران جوانی  انسان باید سه تصمیم مهم بگیرد که تا آخر عمر نتیجه ی آن با ماست و سرنوشت ما را رقم می زند.

وی تصریح کرد: تحصیلات و انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و تصمیم ازدواج  سه تصمیم مهمی هست که در دوران جوانی رخ می دهند.

امام جمعه کرمان به جوانان توصیه کرد: به دلیل کم تجربگی، در این سن باید از تجربه ی راهنمایان، مجربان و بزرگان بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خطاب به مدیران سمن ها یادآور شد: سازمان های مردم نهاد باید تلاش کنند، به اندازه ی توانشان جمعیت جوان را به سمت خود جذب، جلب، هدایت و حمایت کنند و به آنها میدان دهند و تلاش کنند تا توفیق کسب کنند.

وی با اعلام اینکه جوانان کارهای زیادی می توانند کنند، گفت: امروز وقتی می خواهند اقتدار یک ملت را بسنجند از روی سه آیتم می توانند تشخیص دهند که این کشور در چه جایگاهی قرار دارد و یک آیتم آن هم جمعیت جوان تحصیکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: هر چه می توانید جوان های خلاق و کارآمد را بیشتر جذب کنید، چرا که جوانان اگر در کنارشان باشید و به آنها میدان دهید، به دلیل انرژی داشتن و بانشاط بودن، کارهای چند ساله را یک شبه می توانند انجام دهند.

وی تصریح کرد: حرکت جهادی خاستگاهش در جوانان است، و از آنجایی که حرکت جهادی به معنی حرکت کم هزینه ی پر کار و پرتلاش است، پس مختص جوانان است، چرا که آنها تعلقاتشان کمتر و انرژیشان بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی از مجموعه های مردم نهاد خواست: بستر لازم را برای حضور جوانان فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید تلاش کرد در همه ی رشته های ورزشی در لیگ برتر نماینده داشته باشیم، یادآور شد: استان کرمان وقتی جغرافیایش پهناور است، پس باید در عرصه های مختلف حضورش هم پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه جامعه در همه ی زمان ها و مکان ها به سمت الگو ها حرکت می کند، یکی از کارهای موثر در حوزه ی جوانان را الگوسازی مناسب عنوان کرد و گفت: الگوها را باید از جوانان تربیت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: انسان تشنه ی الگوست چرا که به دنبال کمال و ارتقا است، پس، شما باید الگو سازی کنید، هر چه الگوها قوی تر، ارزشی تر و بهتر انتخاب شوند، مجموعه تان نیز بهتر عمل می کند.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیرکل ورزش و جوانان با امام جمعه کرمان به مناسبت روز جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.