مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هم اکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در کشور، عضو این صندوق بیمه‌ای هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا واعظ مهدوی همزمان با هفته کار و کارگر و در حاشیه عیادت از بیماران بستری در بیمارستان امام علی (ع) فرخ‎شهر اظهار داشت: هم اکنون حدود شش میلیون و ۷۰ هزار خانوار روستایی در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به دلیل پرداخت سهم کارفرما از سوی دولت، فرصت بسیار خوبی برای زیر پوشش قرار گرفتن روستاییان و عشایر جهت دریافت خدمات بیمه‌ای است.

مهدوی ادامه داد: روستاییان و عشایر با پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار ریال زیر پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و افرادی که ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده و به سن ۶۵ سالگی رسیده باشند، با دریافت دو سوم مستمری، بازنشسته می‌شوند.

وی، امکان بازنشستگی پیش از موعد افراد با حداقل ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی را از دیگر خدمات صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان و اضافه کرد: این صندوق، علاوه بر روستاییان و عشایر، معلولان و از کارافتادگان را هم زیر پوشش قرار می‌دهد.

نماینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در این برنامه، احکام بازنشستگی دو تن از بیماران بستری تحت پوشش این بیمه در بیمارستان امام علی (ع) فرخ‌شهر را اعطا کرد.

شهر فرخ شهر در ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد و افتتاح دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این شهر، از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ن

عیادت نماینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از بیماران

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار