بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی امکان بازنشستگی دارند.

جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از امکان و اعلام شرایط بازنشستگی پیش از موعد این صندوق خبر داد.

وی گفت: در اجرای بند «ب» ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دولت مکلف است کلیه بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را که به سن ۷۰ سالگی رسیده اند، در صورت تقاضای شخص و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق مذکور، بازنشسته و متناسب با سنوات واریز حق بیمه، به آنان مستمری پرداخت نماید.

شاه بندری افزود: این افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی خود به دفتر کارگزاری مربوطه که حق بیمه را پرداخت نموده اند، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست و تشکیل پرونده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال مبنای شروع بازنشستگی پیش از موعد نزد این صندوق، از امسال یعنی سال ۱۳۹۶ خواهد بود اظهار داشت: در سال جاری، ۷۰ ساله‌های دارای ۱۰ سال پرداخت بیمه بازنشسته می‌شوند.

شاه بندری اضافه کرد: در سال آینده (۱۳۹۷) نیز اعضای ۶۹ ساله با ۱۱ سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌گردند و همین وضعیت تا ۵ سال ادامه ‌می‌یابد که در پایان قانون ۵ ساله، ۶۵ ساله‌ها با ۱۵ سال سابقه حق بیمه، بازنشسته خواهند شد.

وی یادآور شد: در طول فعالیت صندوق از ابتدای سال ۱۳۸۴، هیچ محدودیت سنی برای بیمه شدگان وجود نداشت و افراد بالای ۱۸ سال تا هر سنی می‌توانستند عضو صندوق شوند، اما طبق تبصره ۲ بند ۷ قانون احکام دائمی، سن حداکثر ۵۰ سال تمام، شرط عضویت متقاضیان جدید است و از تاریخ ۳۱ خردادماه جاری (۱۳۹۶) افراد بالای ۵۰ سال نمی‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: کلیه متقاضیان بالای ۵۰ سال باید در فرصت باقیمانده یعنی قبل از پایان ماه جاری جهت انجام بیمه به کارگزاری‌های سراسر استان مراجعه و نام نویسی کنند.

شاه بندری با بیان اینکه کسانی که طی سال‌های قبل عضو صندوق شده اند، ولی در حال حاضر حق بیمه پرداخت نمی‌کنند و به سن بازنشستگی رسیده اند، نمی‌توانند بازنشسته شوند، توصیه کرد: این افراد در اسرع وقت با مراجعه به کارگزاری‌ها، حق بیمه خود را واریز نمایند.

به گفته وی؛ هم اکنون ۲۳ هزار و ۷۳۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار