پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه اشتغال روستاییان و عشایر در کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته ۷ اردیبهشت ۹۷ و همزمان با هفته کار و کارگر در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، از اختصاص  پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستاییان و عشایر در کشور خبر داد.

وی گفت: این میزان اعتبار در قالب ۲۳ بسته اشتغال تخصیص یافته است و روستاییان و عشایر می‌توانند با راه اندازی شرکت‌های تعاونی و واحد‌های تولیدی، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نماینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با بیان تهیه و ارائه ۹۶۰ طرح اشتغال‎زا از سوی متقاضیان برای سال جاری در کشور و تأیید نهایی ۲۸۲ مورد آن افزود: برای طرح‌های تأیید شده ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت.

واعظ مهدوی اضافه کرد: میزان استقبال از این طرح و بسته‌های حمایتی مشابه در مجموع، کم بوده و نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.

وی همچنین گفت: هم اکنون ۶۴ هزار نفر برای استفاده از تسهیلات اشتغال، در مؤسسات کاریابی کشور نام نویسی کرده اند.

واعظ مهدوی با بیان ارائه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در چهار بخش بازنشستگی، درمان، فوت و از کارافتادگی، ادامه داد: روستاییان و عشایر با پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار ریال می‌توانند ضمن عضویت در این صندوق، از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین گفت: استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای ۹۱ هزار خانوار روستایی و عشایری است که ۲۷ هزار خانوار از این تعداد، از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند.

اول ماه می‌ میلادی برابر با ۱۱ اردیبهشت «روز جهانی کارگر» و ۵ تا ۱۱ اردیبهشت به عنوان «هفته کار و کارگر» نامگذاری شده است.

افتتاح دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرکرد، عیادت از بیماران بستری تحت پوشش این بیمه در بیمارستان امام علی (ع) فرخ‌شهر و اعطای احکام بازنشستگی ۲ تن از آنان، از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ز

ثبت نام ۶۴ هزار نفر در مؤسسات کاریابی کشور

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار