مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جمعیت هلال احمر را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری هلال////طرح جامع آموزش همگانی مقابله با بحران تا ۲ سال آینده تدوین می‌شود/اختصاص کارت هوشمند مواد غذایی برای حادثه‌دیدگان/اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعیت هلال احمر در هفته‌ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

تجمع اعتراضی خانواده‌های جانباختگان سقوط هواپیما در دنا نسبت به عملکرد ضعیف هلال احمر+ عکس

اعضای خانواده جانباختگان سانحه هوایی پرواز تهران–یاسوج برای اعتراض به عملکرد ضعیف هلال احمر در جستجوی اجساد، مقابل ساختمان صلح هلال احمر تجمع کردند.

اعضای خانواده‌هایی که در تجمع شرکت کرده بودند، با گذشت نزدیک به ۲ ماه از سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا، هنوز هیچ قطعه‌ای از پیکر جانباختگان خود را دریافت نکرده اند.

آن‌ها ضعف عملکرد مسئولان هلال احمر را دلیل این تاخیر می‌دانند و به همین علت تجمع اعتراضی نسبت به این موضوع ترتیب داده اند.

طرح جامع آموزش همگانی مقابله با بحران تا ۲ سال آینده تدوین می‌شود

کاظم شریفی ضمن بازدید از روند اجرای دوره آموزشی مدیدیت بحران پیشرفته سطح یک با حضور معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه تدوین طرح جامع آموزش همگانی مقابله با بحران به جمعیت هلال احمر محول شده که طبق بررسی‌های به عمل آمده تا ۲ سال دیگر تکمیل خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر همچنین  از تدوین طرح جامع آموزش همگانی مقابله با بحران تا ۲ سال آینده توسط جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

بر اساس اعلام هلال احمر، در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز توسط آموزش و پرورش استان هرمزگان و جمعیت هلال احمر استان با هدف فراهم کردن شرایط آموزشی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و دانش آموزان منعقد شد.

اختصاص کارت هوشمند مواد غذایی برای حادثه‌دیدگان

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: سازمان هلال احمر برنامه‌ریزی کرده تا اقلام غذایی با جدیدترین تاریخ تولید و انقضا از طریق شرکت مربوطه در اختیار ستاد مستقر در محل حادثه قرار گرفته و میان حادثه‌دیدگان توزیع شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس کارت‌های هوشمندی تهیه و در اختیار حادثه‌دیدگان در زمان حوادث قرار خواهد گرفت تا با ارائه آن به ستاد امدادونجات مستقر در محل حادثه اقلام غذایی را دریافت کنند، افزود: شرکت تامین کننده اقلام غذایی در زمان حوادث با اعلام سازمان امدادونجات اقدام به تهیه و توزیع اقلام غذایی خواهد کرد.

اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال گذشته

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در اجرای ششمین دوره طرح «دادرس» در مدارس کشور که در سال 96 صورت گرفت، 8 مهارت کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح مهارت‌هایی مانند ارزیابی وضعیت بیمار و مصدوم، احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری و بندآوردن خونریزی مصدوم و چگونگی برخورد با مصدومی که دچار شکستگی شده است، حمل مصدوم، چادرزنی، اطفای حریق و در نهایت پناهگیری و خروج اضطراری در مواقع بروز حوادثی چون زلزله به دانش آموزان ارائه شده است.

تحقق جوان باوری در هلال احمر با مشارکت جوان‌ها

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: تحقق جوان باوری در هلال احمر با حضور مستمر جوانان در این مجموعه میسر است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 800 کانون دانشجویی هلال احمر در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و دبیران کانون های دانشجویی در انتخابات فوق کاندید شده و در این انتخابات رقابت می کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: پس از برگزاری انتخابات در کانون های دانشجویی در مجامع کانون های جوانان در استان ها، نفرات برگزیده ای که بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند، در جلسات و فعالیت های حوزه جوانان در سازمان جوانان حضور پیدا کرده و در برنامه ریزی های مربوط به این سازمان مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار