معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در صورت اعزام زائران در قالب کاروان های زیارتی به سوریه، تیم های درمانی هلال احمر نیز مجددا فعالیت خود را در این کشور آغاز می کنند.

از سر گیری فعالیت کادر درمانی هلال احمر با اعزام مجدد زائران به سوریهعلی حیدری معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در صورت اعزام زائران در قالب کاروان های زیارتی به سوریه، تیم های درمانی جمعیت هلال احمر نیز دوباره در این کشور مستقر می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا پیش از وقوع جنگ در کشور سوریه و حاکم شدن شرایط فعلی در آن، 3 تیم درمانی که اعضای آن ها در مجموع به 30 نفر می رسید، متشکل از پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی در این کشور حضور داشتند.

معاون عتبات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: فعالیت کادر درمانی جمعیت هلال احمر در سوریه با اعزام زائرین از سر گرفته می شود و با توجه به این موضوع، خدمات مورد نیاز هم به آن ها ارائه می شود.

حیدری یادآور شد: هنوز صحبتی در خصوص تاریخ اعزام زائران ایرانی در قالب کاروان های زیارتی به سوریه مطرح نشده است و بنابراین در حال حاضر ضرورتی برای استقرار نیروهای کادر درمانی جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

لازم به ذکر است بیش از نیم دهه از وقوع جنگ در سوریه و ایجاد فضای ناامن و متشنج توسط گروه های تروریستی در آن می گذرد و اعزام زائر در قالب کاروان های زیارتی به این کشور متوقف شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت اعزام زائران به سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار