معاون محیط زیست فارس گفت: تمام بیمارستان‌ها باید تا پایان سال دستگاه بی خطرسازی راه اندازی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن جعفری نژاد معاون محیط زیست فارس امروز در نشست خبری هفته زمین پاک اظهار کرد: ۷۴ بیمارستان در فارس فعال است که ۳۹ بیمارستان در شیراز بوده که ۳۵ بیمارستان دستگاه بی خطرسازی را راه اندازی کردند و تمام بیمارستان‌ها باید تا پایان سال این دستگاه را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد:  ۵ هزار تن زباله عفونی در سال تولید می‌شود که بیش از ۴ هزار تن بی خطرسازی می‌شود.

جعفری نژاد گفت: توسعه شهرنشینی بدون قاعده را شاهد هستیم که از جمله آن شهر صدرا بدون سایت زباله و بی توجهی مناسب به فاضلاب است.

معاون محیط زیست فارس با بیان اینکه در استان فارس تنها شهر شیراز دارای مدیریت پسماند است، تصریح کرد: روزانه حدود ۳ هزار تن زباله تولید و ۲ هزار و ۱۰۰ تن زباله شهری است که یک هزار و ۱۰۰ تن در شیراز مدیریت می‌شود.

جعفری نژاد بیان کرد: به طور میانگین هر فرد روزانه ۳ پلاستیک مصرف می‌کند که این مصرف گرا بودن مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: با این وضعیت نمی‌توانیم شاهد توسعه گردشگری در فارس باشیم، زیرا امروز تمامی موارد به طور یکسان با یکدیگر ارتباط دارند.

معاون محیط زیست فارس تصریح کرد: در همه جای دنیا برای مصرف پلاستیک مالیات دریافت می‌شود، اما در ایران کمترین توجهی به این مهم نمی‌شود.

جعفری نژاد اضافه کرد: شعار مد نظر گرفته شده برای کشور موضوع نه به پلاستیک است و شعار جهانی نیز پایان آلودگی پلاستیک است.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون محیط زیست فارس در نشست خبری هفته زمین پاک 

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار