مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه تولید زباله های عفونی در استان 25 درصد بالاتر از سرانه کشوری است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه پیگیری راه اندازی سایت بی خطرسازی پسماندهای عفونی استان گفت: سرانه تولید روزانه زباله های عفونی در بیمارستان های استان 1 و 7 دهم کیلوگرم به ازاء هر تخت است این درحالی است که این میزان در کشور به طور میانگین 1 و 2 دهم درصد است.

نصرالله کرمی با بیان اینکه 9 بیمارستان دولتی و خصوصی،447 مرکز بهداشت و درمان شهری و روستایی،خانه های بهداشت و پایگاه بهداشتی دولتی، 320 مرکز بهداشتی و درمانی، مطب،آزمایشگاه و کلینیک در بخش خصوصی در استان مشغول به فعالیت و ارائه خدمت در حوزه سلامت به مردم استان هستند افزود:روزانه بیش از هزار و 700 کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستانها و بیش از 800 کیلوگرم در همه مراکز بهداشتی و درمانی بخش های خصوصی و دولتی در استان تولید می شود.

وی گفت: از میزان کل تولید زباله اعم از عفونی و غیرعفونی در این مراکز 39 درصد زباله عفونی تیز و برنده، 58 درصد زباله معمولی و بقیه پسماندهای شیمیایی و دارویی است.
حبیب الله صالحی سرمایه گذار اجرای طرح سایت بی خطر سازی پسماندهای عفونی استان گفت:برای اجرای این سایت به هزار متر زمین و بیش از 8 میلیارد ریال هزینه نیاز است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این سایت روزانه 1 و نیم تن زباله عفونی بصورت بهداشتی بی خطر و تبدیل به زباله های غیرعفونی می شود از مسئولان و دستگاه های متولی خواست برای احداث این سایت همکاری کنند.

هاشمی مدیرکل محیط زیست استان هم یکی از نیازها و ضرورت های اساسی در حوزه زیست محیطی در استان را احداث این سایت برشمرد و گفت:وجود پسماندها به ویژه پسماندهای عفونی یک نوع تهدید برای سلامت مردم است که مسئولان متولی باید با همکاری و تعامل لازم با سرمایه گذار مطابق ضوابط قانونی در جهت احداث این سایت تلاش کنند.

بنام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان هم گفت:شرکت شهرکهای صنعتی استان براساس ضوابط و معیارهای استقرار واحدها،طبق مصوبه کمیسیون ماده 8 با رعایت حقوق فعالیت های تولیدی ،برای احداث این سایت آماده همکاری است.

معاون عمرانی استاندار هم با اشاره به بروز و ظهور بیماری های واگیردار از جمله ایدز و هپاتیت در جامعه و احتمال خطربرای سلامت مردم گفت: ضرورت دارد سایت بی خطرسازی پسماندها و زباله های عفونی استان احداث و راه اندازی شود.

نیک اقبالی با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های لازم برای احداث این سایت از مسئولان و دستگاههای متولی استان خواست با تعامل ،جدیت و حساسیت بیشتری با سرمایه گذار برای احداث این سایت همکاری کنند.

در این نشست چهار نقطه در شهرک صنعتی فرودگاه ،سرآبتاوه و جنب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج از سوی محیط زیست استان برای احداث این سایت پیشنهاد شد و قرار است در جلسه کمیسیون ماده 8 استان یکی از این اماکن برای احداث به تصویب برسد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.