مجمع حقوق بشر بحرین درباره افزایش نقض حقوق غیرنظامیان در چارچوب سرکوبگری‌ها در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، مجمع حقوق بشر بحرین درباره افزایش نقض حقوق غیرنظامیان هشدار داد. این در حالی است که مقامات به اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم این کشور ادامه می‌دهند.

عبدالناصر ناصرالدین، گزارشگر العالم، گفت: اقدامات تروریستی مقامات علیه غیرنظامیان تمامی ندارد. جدیدترین این اقدامات، صدور حکم حبس و سلب تابعیت ۲۴ تن از شهروندان بحرینی به اتهام واهی تشکیل گروه مخالف حکومت، آموزش دیدن در عراق و ایران و تلاش برای کشتن برخی نیرو‌های پلیس است. احکام صادر شده دادگاه موسوم به دادگاه بزرگ کیفری بحرین، شامل حبس ابد، ۱۰ و ۵ سال می‌شود.  از سوی دیگر، مقامات بحرین چهارشنبه، ۷ تن از شهروندان را به اتهام منفجر کردن لوله‌های نفتی که بحرین و عربستان را به یکدیگر مرتبط می‌کند، برای محاکمه به دادگاه ارجاع دادند.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: مقامات بحرین در اقدامی مغایر قانون، به منظور اعمال فشار بر برخی فعالان حقوق بشر برای تسلیم کردن خود، برخی همسران آنان را بازداشت می‌کنند. برای مثال، مقامات بحرین حاجر منصور را به اتهام حمل سلاح، به ۳ سال حبس محکوم کردند؛ اما در واقع، وی به علت فعالیت همسر دختر خود احمد الوداعی، فعال حقوق بشر و مدیرمرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین،  بازداشت شده است.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی‌ها از مقامات بحرین خواست به مسئولیت‌های خود در زمینه امنیت و سلامت بازداشت‌شدگان عمل کند و اطمینان یابد که هیچ گونه رفتار غیرانسانی علیه بازداشت شدگان در مراکز بازداشت صورت نمی‌گیرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت مجمع حقوق بشر بحرین اعلام کرد ماه گذشته حدود ۱۶۷۰ مورد و از ابتدای امسال، ۳۵۴۰ مورد نقض حقوق بشر صورت گرفته است. 

در همین حال، مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج اعلام کرد اداره زندان مرکزی الجو نبیل رجب، فعال حقوق بشر، را که در بازداشت به سر می‌برد، از درمان محروم کرد و همین موضوع موجب وخامت وضع جسمانی وی شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار