معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان اموراجتماعی کشور گفت: یازده میلیون نفر در کشور حاشیه نشین هستند که این تعداد در شهر‌های مختلف با آسیب‌های اجتماعی متعدد روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  محبوبی معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان اموراجتماعی کشور در همایش استانی آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد با بیان اینکه  یازده میلیون نفر در کشور حاشیه نشین هستند، گفت: این یازده میلیون در شهر‌های مختلف دچار بدمسکنی هستند و با آسیب‌های اجتماعی متعدد روبرو هستند.
وی گفت:در جامعه ایران ۳ و نیم میلیون نفر بیکار، دو و نیم میلیون نفر معتاد، سه میلیون و دویست هزار نفر زن سرپرست خانوار،۶۰۰ هزار مطلقه بخشی از آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین گفت: ۲۴ درصد به نسبت ازدواج در جامعه طلاق داریم و ۷۰ هزار نفر افراد مبتلا به ایدز نیز در کشور شناسایی شده که ۳۰ هزار نفر از آن‌ها تحت درمان وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد موارد شناسایی شده به ایدز از جامعه زنان بوده و حدود ۴۸ درصد نیز از طریق ارتباط جنسی اتفاق افتاده است.

محبوبی ناموزونی توسعه در کشور و بی عدالتی در توزیع منابع را از جمله علل افزایش اسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی علاوه بر استفاده از جامعه ریش سفیدان، از ظرفیت‌های دینی و مراکز تعلیم و تربیت استفاده شود.

ناز محمد اونق دبیر علمی این همایش گفت:در مجموع ۵۶ مقاله به دبیرخانه این همایش از سراسر کشور ارسال شده که اصل ده مقاله و چکیده ۱۱ مقاله در کتاب مجموعه مقالات این همایش چاپ خواهد شد.

در حاشیه این همایش یک روزه ۴ کارگاه آموزشی نیز با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ


همایش آسیب‌های اجتماعی در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.