مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت:: هم اکنون در تاسیس کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی ۲۵ درصد رشد ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان افزود: با فعالیت ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خراسان شمالی ۲۵ در تاسیس کانون‌های مساجد در استان رزشد ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه باید در تمامی مساجدشهری و روستا‌های بالای هزار نفرکانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد تاسیس کنیم.
شیرازیان با اشاره به وجود هزار و ۱۲۰ مسجد در خراسان شمالی گفت:: هم اکنون هزار و ۶۵ مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری در استان در این عرصه فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰ مساجد اهل تسنن، تعداد ۱۹۲ مساجد شهری، ۸۷۳ مساجد شهری،۷۹ روستا‌های بالای هزار نفر در استان خراسان شمالی برنامه‌های فرهنگی و هنری ارائه می‌کنند.
وی تصریح کرد:هم اکنون ۲۲۰ کانون روستایی و ۱۴۲ کانون فرهنگی و هنری مساجددر استان وجود دارد.
شیرازیان با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۷۰ درصد کانون‌های مساجد درجه بندی می‌شوند، تصریح کرد: چشم انداز برنامه ششم توسعه برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، رسیدن تمام این کانون‌ها به سطح یک است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت:: در طرح مروجین کتاب که ۷۳۶ طرح ارسال شد استان خراسان شمالی رتبه ۵ را کسب کرد.
وی همچنین به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سیره امام سجاد (ع) که اردیبهشت ۹۷ به مناسبت تولد هزار و ۴۰۰ سالگی امام سجاد در استان خبر داد و افزود: این همایش با هدف تاثیر قناعت و ساده زیستی در کسب رزق حلال و در دو رشته علمی و در قالب سبک و سیره امام سجاد و سک زندگی فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود و پژو هشگران و علاقه‌مندان تا پایان اسفند ماه مهلت دارند تا آثار خود را از طریق فراخوان به این همایش ارسال کنند.
وی اظهار کرد: تا کنون ۵۰۰ مرکز مجری طرح تلاوت نور در مساجد بوسیله کانون‌های فرهنگی و هنری ایجاد شده است.
شیرازیان افزود: از سال ۹۰ تا اکنون ۳۰ میلیارد ریال کمک سرانه از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در یافت کردیم.
وی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در خراسان شمالی عضو سامانه مساجد شده اند، بیان کرد: برای نخستین بار هجدهم اسفندماه پورتال مساجد در خراسان شمالی رونمایی می‌شود.
شیرازیان گفت:: هم اکنون ۲۱ هزار و ۱۵۱ نفر در سامانه کتابخانه مساجد استان ثبت شده است که در استان ۲۸۲ کتابخانه باز و مخزن دار فعال است.
مسئول دیبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به ثبت ۲۹۵ هزار و ۱۶۶ جلد کتاب در سامانه کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت:: به همت کانون فرهنگی هنری مساجد استان ۵۳۵ پایگاه طرح تلاوت نور ثبت شده که حدود ۲۵ مورد در ادارات و مابقی در مدارس است.
شیرازیان اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۰ خانه نور در خراسان شمالی فعالیت دارد که «طرح مد‌ها متان» با موضوع یادگیری قرآن کریم در ایام فراغت از طرح‌های موفق خانه‌های نور بوده است.
وی احیای واقعی نقش فرهنگی هنری کانون‌های مساجد، هدفگذاری برای تاسیس کانون‌های مساجد در شهر‌ها و روستا‌های بالای هزار خانوار در برنامه ششم توسعه، کسب رتبه برتر روستای اسفیدان در چهارمین جشنواره عشایری روستایی دوستداران کتاب، تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کانون‌های مساجد استان را از عمده فعالیت‌های کانون در سال جاری بیان کرد.
شیرازیان در تشریح برنامه‌های هجدهم اسفندماه توضیح داد: طرح قرائت ختم قرآن به مدت ۶ دقیقه در مصلی‌های استان، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، افتتاح کانون‌های فرهنگی و هنری حضور در جش نیکوکاری و رونمایی از کتاب حرکت، برکت و مصرف با موضوع اقتصاد مقاومتی، حضور و شرکت فعالان مساجد در نماز جمعه و افتتاح کانون‌های ابا عبدالله الحسین بجنورد، دشت گرمه، عاشقان ولایت مانه، محبان اهل بیت در روستای عشق آباد و کانون حضرت اباالفضل (ع) در شیروان... را از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد در استان برشمرد.
انتهای پیام/آ


فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.