مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۴۶ ایده کتابخوانی به جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: ۱۴۶طرح و ایده کتابخوانی به همت و مشارکت ۳۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد روستایی خراسان شمالی به جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ارسال شد.

وی گفت: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه برگزار می شود.

شیرازیان با اشاره به پایان مهلت ارسال طرح های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی پس از دو مرحله تمدید آن،  از ارسال 146 طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد به چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

وی به حضور و مشارکت 37 کانون فرهنگی و هنری روستایی و عشایری از شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان، جاجرم، راز و جرگلان و اسفراین در ارائه این تعداد طرح  اشاره کرد و گفت:  طرح ها در موضوعات زیربنایی شامل تاسیس نهادهای مرتبط با کتابخوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی و فعالیت های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره ها و نمایشگاه است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از اهداف این جشنواره حمایت از طرح های ابتکاری در حوزه کتابخوانی در روستاهاست، گفت: تلاش برای تأمین بودجه های لازم برای گسترش فعالیت های مربوط به کتاب و کتاب خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

گفتنی است : هیات داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد و این روستاها و عشایر در مراسمی که اسفندماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران برگزار می شود، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/آ

برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.