مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۲۲۶ اثر به دبیرخانه همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد (ع)» در استان رسیده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، گفت: تعداد آثار دریافت شده در بخش مقاله و اینفوگرافی ۲۲۶ اثر است.
شیرازیان با تبریک سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد با بیان اینکه شعار امسال ستادعالی «مسجد، جوان و هنر» انتخاب شده است، افزود: برنامه‌های ستاد عالی در آستانه ربع قرن تلاش کانون‌های مساجد با محوریت این شعار اجرایی و عملیاتی شد.
وی، به توفیقات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت:: مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری ٣٧ روستا با ١٤٦ طرح در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند که پس از داوری نهایی، روستای اسفیدان با ٩ طرح ارائه شده از سوی کانون فرهنگی و هنری شهدای اسفیدان و روستای بزنج با ارائه ٢٠ طرح از سوی کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده به عنوان برترین‌های این دوره از جشنواره انتخاب شدند.
شیرازیان افزود: در چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که ١٠ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند، روستای اسفیدان با کسب امتیاز ١٥٢ در رتبه نخست و روستای بزنج با امتیاز ١٣٣ در جایگاه پنجم قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در گزارشی اجمالی به فعالیت ٢٨٢ کتابخانه کانون‌های مساجد متشکل از ١٧٣ کتابخانه مخزن دار و ١٠٩ کتابخانه باز اشاره کرد و گفت: ٢٩٥ هزار و ١٦٦ جلد کتاب در کتابخانه‌های ما موجود است و همچنین ١١٥ کتابدار در مساجد مشغول به کار هستند.
وی فعالیت طرح تلاوت نور را در ٥٣٥ پایگاه مسجد، تعداد خانه‌های نور را ٢٦ باب و میزان آموزش‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی را ١٥ هزار نفر ساعت آموزش معرفی کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون مبلغ ٦٠ میلیون ریال از فعالیت کانون‌های قرآنی حمایت شده است.
انتهای پیام/ط

فعالیت ۲۸۲ کتابخانه کانون‌های مساجد در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.