معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۲۶ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.

مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۲۶ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ساردوئی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : در راستای مبارزه با آفت سن گندم در مزارع منطقه جنوب کرمان از اوایل اسفندماه مبارزه با سن مادر آغاز و عملیات مبارزه با پوره سن گندم از اوایل فروردین شروع شد و تاکنون سطحی بیش از ۲۴ هزارو ۷۰۰ هکتار علیه آفت مبارزه گردیده است.

وی افزود: پیش بینی می شود مبارزه تا اواسط اردیبهشت ماه در مناطق خنک تر ادامه و مبارزه در سال جاری به بیش از ۲۶ هزار هکتار برسد، همچنین روند مبارزه با سن گندم بسیار خوب ارزیابی شده و از مجموع گندم تحویلی به مراکز خرید خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گندم سن زده و برگشتی نداشتیم.

ساردویی گفت:در سال جاری سطحی بیش از ۳۰۰ هکتار از مزارع علیه شته مبارزه شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش ۸۰ درصد بارندگی سال جاری نسبت به سال های گذشته و فراهم نبودن شرایط ظهور و طغیان عوامل قارچی لکه برگی ها و بیماری های قارچی زنگ ها و سیاهک ها، خسارت خاصی را به مزارع منطقه وارد نشده و مبارزه در این خصوص صورت نگرفته است.


انتهای پیام/س

 

مبارزه با آفت سن گندم در مزارع جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار