جمعی از رؤسای اصناف و فعالان اقتصادی در دیدار با نماینده مردم کرمان و راور از عملکرد مدیریت امور مالیاتی استان گلایه کردند.

گلایه اصناف و تولیدکنندگان از عملکرد مدیریت امور مالیاتی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛جمعی از رؤسای اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بخش غیردولتی در دیدار با زاهدی نماینده مردم کرمان و راور از عملکرد مدیریت امور مالیاتی استان گلایه کردند.

در این دیدار از شرایط اقتصادی کشور، عدم ثبات قیمت ارز و سیاست های دولت در اعمال فشارهای سنگین مالیاتی به تولیدکنندگان و اصناف ابراز نارضایتی شد.

زاهدی با تبریک سال جدید و با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید ایرانی، و با تایید صحبتهای ارائه شده، از عملکرد مدیریت امورمالیاتی ابراز نارضایتی شدید داشت و گفت : طی سالهای قبل گذشته بیش از ۲۲۰۰ واحد صنفی در استان تعطیل شده است که یک دلیل عمده آن همین فشارهای بی منطق مالیاتی در شرایط رکود کشور است.

نماینده کرمان و راور تغییر در رویکرد و مدیریت سازمان امور مالیاتی استان را مطالبه اصلی اصناف و تولیدکنندگان و اقشار مختلف مردم دانست و افزود: طی چند نوبت تذکر شفاهی و کتبی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، در صحن علنی مجلس نیز سخنرانی داشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قول پیگیری مطالبه به حق تولیدکنندگان را از سوی وزیر اقتصاد را اعلام داشت و از دیگر نمایندگان استان هم خواست در این زمینه همراهی نمایند.

زاهدی با ابراز نارضایتی از عملکرد سیستم بانکی کشور در عدم ارائه تسهیلات مناسب به بخش تولید و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره بالا گفت : از همکاران مجلسی خود درخواست می کنم نظارت بیشتری بر عملکرد بانک مرکزی، بانکها و مؤسسات مالی داشته باشند.

زاهدی با اشاره به تغییر و نوسانات زیاد نرخ ارز، سیاست های ارزی اتخاذ شده را متناسب با اهداف سند چشم انداز کشور و سیاست های ابلاغی ندانست و گفت: که بایستی نظام و مقررات ارزی مطابق با اهداف کلان کشور و با رویکرد حمایت از صادرات و بخش تولید و مدیریت واردات مورد بازنگری قرار گیرد و اساتید و اقتصاددان های برجسته دانشگاهی آمادگی همفکری و همراهی برای این موضوع هستند.

انتهای پیام/س

دیدار رؤسای اصناف و فعالان اقتصادی  با نماینده مردم کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار