سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به عدم صداقت آمریکا در روند مذاکرات، گفتگوهای تجاری با این کشور را ناممکن خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به عدم صداقت آمریکا در روند مذاکرات، گفتگوهای تجاری با این کشور را ناممکن خواند و هشدار داد پکن در صورت تشدید تنش ها، اقدامات واشنگتن را تلافی می کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در راستای تلاش برای کاهش تنش ها با آمریکا وعده داد مالیات کالاهای وارداتی همچون خودروها را کاهش دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن قدردانی از اظهارات همتای چینی خود برای کاهش تعرفه ها و دسترسی به تولیدات صنایع خودروسازی آمریکا از پیشرفت تلاش های دو کشور خبر داد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود اظهارات رئیس جمهور این کشور هیچ ارتباطی با مناقشه تجاری ندارد و واشنگتن نباید از آنها سواستفاده کند. وی با ابراز امیدواری از اینکه آمریکایی ها در باره اوضاع کنونی سوء قضاوت نکنند افزود در صورت تشدید تنش ها از سوی واشنگتن، پکن در اتخاذ اقدامات تلافی جویانه درنگ نخواهد کرد.

با توجه به تشدید تنش های تجاری چین و آمریکا در هفته های اخیر که می تواند خساراتی به روند رشد و بازارهای جهانی وارد آورد، برخی از مقامات و تحلیلگران آمریکایی معتقدند مناقشات دو کشور از طریق مذاکرات می تواند برطرف شود، اگرچه مقامات پکن تاکید می کنند تاکنون مذاکرات رسمی در این باره برگزار نشده است.

گائو تصریح کرد موضوع اصلی بر سر تمایل و علاقمندی پکن به شرکت در روند مذاکرات نیست بلکه در باره عدم صداقت آمریکا در روند گفتگوهای تجاری است.

انتهای پیام/

چین اقدامات تجاری آمریکا را تلافی می کند

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار