چین اعلام کرد تنش‌های تجاری با آمریکا باعث نخواهد شد این کشور در سیاست‌های پولی خود تغییر به وجود آورد.

چین: تنش‌های تجاری با آمریکا باعث نخواهد شد در سیاست‌های پولی خود تغییر ایجاد کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، چین اعلام کرد تنش‌های تجاری با آمریکا باعث نخواهد شد این کشور در سیاست های پولی خود تغییر به وجود آورد.

رئیس بانک مرکزی چین روز چهارشنبه اعلام کرد چین در مواجه با تنش های تجاری با آمریکا و اقدام این کشور به افزایش تعرفه های گمرکی واردات کالا و خدمات از چین، ارزش یوان، پول ملی خود را کاهش نخواهد داد تا هزینه تولید و صادرات خود را پایین آورد.

وی خاطر نشان کرد نظام ارزی کشور خیلی خوب کار می کند و تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.

از هفته گذشته تاکنون و پس از افزایش مناقشات تجاری میان آمریکا و چین هیچ گونه گفتگویی میان دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور دو کشور صورت نگرفته است.

واشنگتن روز سه‌شنبه هفته گذشته از وضع تعرفه‌های 50 میلیون دلاری بر واردات کالاهای چینی خبر داد و روز پنج‌شنبه گذشته نیز رئیس جمهور این کشور به مقامات تجاری آمریکا دستور اعمال تعرفه دیگری به ارزش 100 میلیون دلار را بر واردات کالاهای چینی داد.

ترامپ این اقدام خود را واکنش به اقدامات ناعادلانه چین در برابر وضع تعرفه تجاری پیشین آمریکا عنوان کرد.

چین در این خصوص اعلام کرد اگر آمریکا به دنبال اعمال تهدیدات جدید علیه این کشور باشد، آنها کاملا آماده پاسخگویی از طریق یک واکنش جدی هستند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز جمعه اعلام کرد تهدید ترامپ به وضع تعرفه‌های جدید اقدامی بسیار اشتباه و غیرقابل توجیه است و در شرایط فعلی احتمال برگزاری مذاکره بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

تغییر نکردن سیاست‌های پولی چین در پی افزایش تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار