علی‌رغم افزایش تنش‌های تجاری میان پکن-واشنگتن، چین و آمریکا محصولات کلیدی وارداتی را از فهرست تعرفه‌های پیشنهادی خود حذف کرده‌اند.

حذف محصولات کلیدی وارداتی از فهرست تعرفه‌های پیشنهادی چین و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا و چین به دنبال افزایش تنش های تجاری میان خود تهدید کرده اند میلیاردها دلار از محصولات تولید طرف مقابل را در فهرست تعرفه‌های وارداتی قرار می دهند. فهرست کالاهایی که در فهرست تعرفه های دو کشور حضور ندارند نیز بسیار اهمیت دارد. هیچ یک از دو کشور آن دسته از محصولاتی را که در تهیه آن از دیگر منابع با مشکل روبرو می شود در فهرست تعرفه های احتمالی خود قرار نداده است.

به عنوان مثال چین یک میلیارد دلار پوست حیوانات که هر ساله از آمریکا برای استفاده در صنایع تولید کفش و البسه خود وارد می کند را به آن علت که این پوست ها از ارزش بالایی برخوردارند و یافتن جایگزینی برای واردات آنها از دیگر کشورها به سادگی امکانپذیر نیست از تعرفه معاف کرده است. از سوی دیگر آخرین نمونه های هواپیماهای جت مسافربری شرکت بوئینگ آمریکا نیز در فهرست تعرفه های پیشنهادی چین نیستند.

مقامات آمریکایی نیز بارها تاکید کرده اند به دنبال به حداقل رساندن فشار تعرفه ها بر مصرف کنندگان در بازار این کشور هستند در نتیجه محصولاتی مانند گوشی های تلفن همراه، رایانه ها، البسه و کفش وارداتی از چین در فهرست تعرفه های آنها قرار ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار