بوئینگ اعلام کرد تعرفه‌های وارداتی وضع شده بر کالاهای چینی و آمریکایی از جانب پکن و واشنگتن به صنعت هوافضا در سطح جهانی آسیب خواهد رساند.

هشدار بوئینگ درباره خسارت‌بار بودن جنگ تجاری چین و آمریکا برای صنعت بین‌المللی هوافضابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات جدید پیشنهادی از جانب آمریکا و چین برای وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالاها می‌تواند برای صنعت هوافضا در سطح جهانی زیان‌بار باشد.

بوئینگ در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شده است، اعلام کرد: «در حالی که هر دو دولت مواضع خود را که می‌تواند به صنعت هوافضای جهان آسیب وارد کند اعلام کرده‌اند، هیچ‌کدام  این اقدامات را به مرحله اجرا در نیاورده‌اند.»

پیش از این، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفته بود تعرفه‌های وارداتی که آمریکا برای کالاهای چینی در نظر گرفته است ممکن است تا دو ماه آینده به مرحله اجرا برسند. روز سه‌شنبه، نماینده دفتر تجاری آمریکا گفت واشنگتن آماده است تا تعرفه‌های گمرکی خود را به حدود 1300 کالای وارداتی از چین، از جمله صنایع هوافضا و فناوری اطلاعات این کشور، اختصاص دهد. چین نیز در پاسخ، انجام اقدامات متقابل را در قبال آمریکا اعلام کرد.

کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا گفت پیشنهاد جدید آمریکا برای وضع تعرفه‌های وارداتی بر کالاهای چینی گام دیگر واشنگتن «در جهت نادرست» است. وی افزود در صورتی که اقدامات اشتباهی صورت بگیرد، پیامدهای منفی آن شامل حال اقتصادهای دیگر نیز خواهد بود؛ زیرا که تمام اقتصادهای جهان با یکدیگر مرتبط هستند.

پیش از این، ترامپ یادداشتی را برای وضع تعرفه‌های وارداتی به ارزش 60 میلیارد دلار علیه چین به امضا رساند. بر اساس ادعاهای مقامات کاخ سفید، این تعرفه‌ها به منظور متعادل کردن تراز تجاری میان آمریکا و چین وضع خواهند شد که در سال‌های گذشته با شیوه‌های تجاری نامنصفانه پکن تعادل خود را از دست داده بود.

چین نیز در پاسخ به این اقدامات جدید، اعلام کرد برای چندین کالای وارداتی از آمریکا تعرفه در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

هشدار بوئینگ درباره جنگ تجاری میان آمریکا و چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار