رئیس اداره فنی و حرفه ای خرمشهر گفت: در راستای دیپلماسی مهارت، مذاکراتی برای آموزش فنی و حرفه ای به عراقی ها انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سید محمد جواد شبر رئیس اداره فنی و حرفه ای خرمشهر گفت: با هدف بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد و همجواری با کشور عراق، جلسات متعددی با طرف عراقی برگزار شد تا بتوان آموزش کارآموزان عراقی را آغاز کرد.

وی افزود: هیئت هایی از عراق از مرکز و تجهیزات آموزش فنی و حرفه ای بازدید کردند و تفاهم های اولیه انجام شده و در صورت رفع مشکلات می توان آموزش به شهروندان عراقی در بخش دولتی و خصوصی را  آغاز کرد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای خرمشهر نوع آموزش به عراقی ها را تا کنون نامشخص دانست و گفت: اینکه برای آموزش به عراقی ها مربی به عراق اعزام شود و یا آموزش در منطقه انجام شود، بستگی به تفاهنامه های اولیه دارد.

وی از همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و منطقه آزاد اروند در راستای اجرایی شدن اهداف فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند نگاه مثبتی به آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی دارد و گام های بلندی نیز در این راستا برداشته است که برگزاری دوره های تابستانی اوقات فراغت از جمله این اقدامات است.

 شبر با تاکید بر اولویت بخشی به آموزش های بازار محور، توجه به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع آبی و گردشگری را از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جدید اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه محور توسعه شهرستان خرمشهر بندری بودن و هم مرز بودن با کشور عراق است آموزش در حوزه گردشگری و صنایع دریایی به عنوان یک اولویت در سال ۹۷ دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/د

آموزش کارآموزان عراقی

برچسب ها: اشتغال ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.