مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: غنی سازی صنایع لبنی و روغن‌های خوراکی به ویتامین D با هدف کاهش سوء تغذیه در حال انجام است.

غنی سازی روغن‌های خوراکی به ویتامین D/ معرفی گروه‌های پر خطر  به کمیته امداد برای کاهش مبتلایان به سوء تغذیهزهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:  مکمل‌های مختلف از جمله ویتامین D در حاشیه شهرها و مناطق محروم به گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار که دچار سوءتغذیه هستند در سطح وسیع توزیع می‌شود و این اقدام برای کودکان زیر پنج سال که به دلیل فقر دچار سوءتغذیه شده‌اند هم در سراسر کشور انجام می شود؛ گروه‌های پرخطری که به دلیل فقر دچار سوءتغذیه شده اند برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می شوند.

کمبود ریزمغذی در بین حاشیه نشین ها

عبداللهی با اشاره به اینکه امروزه میزان وسیعی از انواع ریزمغذی ها تحت عنوان سبد غذایی در بین گروه‌های پرخطر توزیع می‌شود، ادامه داد: ویتامین D یکی از کمبودهای موجود در بین ایرانیان است، در همین راستا وزارت بهداشت طرح غنی‌سازی مواد غذایی مانند آرد و روغن را با این ویتامین آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: مطالعات پایلوت در خصوص کمبود ریزمغذی و ویتامین‌ها در بین مردم حاشیه شهرها و مناطق محروم در حال انجام است و غنی‌سازی صنایع لبنی به ویژه ماست و شیر و حتی روغن‌های خوراکی به ویتامین D در اولویت کارهای وزارت بهداشت قرار دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه غنی‌سازی روغن به ویتامین D بر اساس پروتکل و دستورالعمل در حال تدوین است تا کمبود این ویتامین در بین مردم به ویژه در حاشیه شهرها و مناطق محروم از بین برود، افزود: بر اساس شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی‌بر اینکه سلامت برای همه است، اقدامات خوبی برای دسترسی بیشتر مردم به تغذیه و مواد غذایی سالم در حال انجام است و دفتر تغذیه وزارت بهداشت ایستگاه‌های مشاوره تغذیه را در سراسر کشور با هدف کنترل وزن و اندازه‌گیری قد و وزن برپا کرده است.

وی یادآور شد: افرادی که در مناطق محروم و حاشیه شهرها دچار سوءتغذیه شده باشند به مراقبت‌های سلامت معرفی می شوند تا از آن‌ها مراقبت‌های تغذیه‌ای انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
وای خدایا شرکت اویلا اینها را هم خرید ویتامین د فقط در آفتاب و از آفتاب کسب می شود و این فقط یک دروغ تجاری است که فقط خدا به مردم رحم کند
آخرین اخبار