ارتش نیجریه از نجات ۱۴۹ زن و کودک که گروه تروریستی بوکوحرام آن‌ها را ربوده بود، خبر داد.

نیجریه: ۱۴۹ زن و کودک از گروگان‌های بوکوحرام نجات داده شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ارتش نیجریه اعلام کرد ۱۴۹ زن و کودک را که گروه تروریستی بوکوحرام دزدیده بود، نجات داده است. به گفته سخنگوی ارتش نیجریه، نجات یافتگان شامل ۵۴ زن و ۹۵ کودک هستند. این مقام نیجریه‌ای گفت: گروگان‌های آزاد شده بوکوحرام در حال حاضر تحت نظر پزشکان هستند.

ارتش نیجریه روز شنبه پس از حمله به مخفیگاه بوکوحرام در «یریماری کورا» گروگان‌ها را نجات داد. سربازان ارتش در این عملیات سه عنصر بوکوحرام را کشتند و ۵ نفر که به عضویت در این گروه مظنون هستند را بازداشت کردند.

در بیانیه ارتش به زمان ربوده شدن این زنان و کودکان اشاره‌ای نشده است.

بوکوحرام که معنای نامش «ممنوعیت آموزش غربی» است تقریباً ۱۰ سال است در پی تاسیس حکومت مورد نظر خود در شمال شرقی نیجریه است. درگیری‌های ارتش نیجریه با بوکوحرام تاکنون به کشته شدن دست کم ۲۰ هزار نفر و آواره شدن ۲.۶ میلیون نفر منجر شده است.

زمانیکه بوکوحرام در اوج قدرت خود بود منطقه وسیعی از دریاچه چاد را کنترل می‌کرد، اما ارتش نیجریه با کمک چاد، نیجر و جمهوری کامرون این گروه تروریستی را از برخی از استان‌ها خارج کرد.

بنابر گزارش‌ها، بوکوحرام پس از شکست در مناطق مختلف استراتژی خود را تغییر داد و به گروه‌های کوچکتری تجزیه شد، در جوامع نفوذ کرد، حملاتی را در مناطق مختلف انجام داد و بیانیه‌هایی را منتشر کرد تا حضور خود در منطقه را به عموم مردم القا کند.

نیرو‌های نیجریه‌ای و کامرونی در ماه فوریه ۱۱۳۰ غیرنظامی را که بوکوحرام در منطقه دریاچه چاد دزدیده بود، آزاد کردند.

بوکوحرام پس از اینکه ۲۷۶ دانش آموز دختر را در شهر چیباک در آوریل ۲۰۱۴ دزدید در سطح بین المللی بدنام شد. حدود ۱۰۰۰ نفر از این دختران هنوز هم پیدا نشده اند.

اعضای این گروه در ماه فوریه به مدرسه دیگری در شمال شرقی «یوبه» حمله کردند و بیش از ۱۱۰ دختر را دزدیدند. دولت نیجریه یک ماه بعد اعلام کرد ۱۰۱ نفر از آن‌ها آزاد شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار