هیئتی از نمایندگان دومای روسیه به منظور گفتگو با مقامات ایران درباره مسائل مختلف امروز یکشنبه راهی تهران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، هیئتی از نمایندگان دومای روسیه به ریاست ویاچسلاو ولودین روز یکشنبه در چارچوب سفر رسمی دو روزه و به منظور گفتگو با مقامات ایران درباره مسائل مختلف از جمله همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و مناسبات اقتصادی راهی تهران خواهد شد.

سرویس مطبوعاتی دوما (پارلمان روسیه) اعلام کرد قرار است ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه، در این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور، و علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، دیدار کند.

این گفتگو‌ها بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، افزایش تماس‌ها در حوزه اقتصادی و تجارت و نیز گسترش همکاری‌های مشترک برای اجرای توافقات در زمینه توسعه مناسبات دو جانبه متمرکز خواهد بود.

رئیس مجلس دومای روسیه در این سفر همچنین جلسه عمومی مجمع تجاری ایران و روسیه را افتتاح خواهد کرد که بیش از یکصد کارآفرین از هر دو کشور در آن حضور خواهند داشت.

اعضای هیئت پارلمانی روسیه در سفر به ایران را نمایندگان پارلمان این کشور از همه گروه‌ها از جمله روسای هفت کمیته و نیز روسای پارلمان‌های منطقه‌ای روسیه، نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع، شرکت انرژی اتمی روس اتم و شرکت انحصاری راه آهن این کشور تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، کمیته‌های روابط خارجی پارلمان ایران و روسیه روز یکشنبه در آستانه سفر ولودین نشستی مشترک در تهران برگزار خواهند کرد و این دومین نشست در تاریخ همکاری روسیه و ایران بشمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار