نماینده سازمان ملل متحد خواستار حمایت این سازمان از تظاهرکنندگان فلسطینی در مقابل سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی شد.

تلاش فلسطین برای جلب حمایت سازمان ملل در مقابل سیاست «شلیک به قصد کُشت» رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواست فوراً از تظاهرکنندگان فلسطینی که از هفته گذشته در مرز غزه با صهیونیست‌ها درگیر شده اند، محافظت کند.

«ریاد منصور»، نماینده فلسطین در سازمان ملل روز سه شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها سیاست «شلیک به قصد کُشتن» را اتخاذ کرده است.

منصور گفت: رام الله از درخواست «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی مستقل کشتار‌های فلسطینیان حمایت می‌کند. او گفت: بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی تاکنون زخمی شده اند.

او رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین المللی و نقض عمدی، سیستماتیک و شدید تعهدات قانونی خود برای محافظت از فلسطینیان متهم کرد.

تقریباً ۳۰ هزار فلسطینی روز جمعه در امتداد مرز غزه تظاهرات کردند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ۱۶ فلسطینی در پی درگیری با نیرو‌های اشغالگر قدس کشته شده اند. اما رژیم صهیونیستی چندی بعد ادعا کرد ۱۰ نفر از فلسطینی‌هایی که کشته شده اند عضو گروه‌های تروریستی بوده اند.

کویت که نماینده کشور‌های عرب در شورای امنیت سازمان ملل است در بیانیه‌ای پیشنهاد داد یک تحقیق مستقل و شفاف درباره این خشونت‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار