گروه‌های فلسطینی به اظهارات ولیعهد عربستان در مصاحبه با آتلانتیک واکنش نشان دادند و اعلام کردند که این سخنان خوش خدمتی به اشغالگران است.

گروه‌های فلسطینی اظهارات محمد بن سلمان درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را محکوم کردندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «طلال ابوظریفه»، عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، سخنان اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، را خوش خدمتی به اشغالگران دانست و گفت این سخنان پیامد‌های خطرناکی برای مسئله فلسطین به همراه دارد.

ابوظریفه افزود: «چنین سخنانی را که خدمت کردن رایگان به اشغالگران است رد می‌کنیم و خواستار توقف هر نوع عادی سازی روابط با تل آویو هستیم. فلسطینی‌ها باید در برابر این سخنان که تعرض به حقوق ملت فلسطین است، موضع گیری کنند. اسرائیل همه گروه‌های مقاومت و همه کسانی را که از مسئله فلسطین حمایت می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.»

جنبش الصابرین فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای، سخنان اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «سخنان محمد بن سلمان، سخنان عجیبی است که آن را به شدت محکوم می‌کنیم. سخنان او اعتراف رسمی به این مسئله است که سرزمین تاریخی فلسطین، حق اشغالگران است. سخنان بن سلمان دعوت صریح و علنی به برقراری روابط عادی با دشمن صهیونیستی است.»

جنبش الصابرین خاطر نشان کرد: «سخنان بن سلمان، تجاوز گسترده عربستان سعودی به حقوق ملت فلسطین و آرمان فلسطین است. سخنان بن سلمان را که جنبش‌های مقاومت مانند حزب الله و حماس را تروریستی خوانده بود، به شدت رد می‌کنیم.»

همچنین «کاید الغول»، عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین، سخنان اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را نتیجه سال‌ها روابط پنهانی بین سعودی‌ها و اسرائیل دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار