روزنامه گاردین حقایقی را درباره میزان دسترسی به اطلاعاتی که شرکت‌های فیسبوک و گوگل از میلیون‌ها کاربر خود به دست می‌آورند فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، روزنامه گاردین حقایقی را درباره میزان اطلاعاتی که شرکت‌های فیسبوک و گوگل از میلیون‌ها کاربر خود به دست می‌آورند فاش کرد. گاردین با اشاره به سخنان دیلن کوران، مشاور امنیتی و فناوری و از متخصصان حوزه اینترنت، محتوای اظهارات او را نگران کننده خواند.

فیسبوک و گوگل به شیوه‌های خاص و بدون آگاهی کاربرانشان، اطلاعات دقیق و کاملی را از آنان و رایانه هایشان به دست می‌آورند.

گوگل از نظر جغرافیایی مکان حضور کاربر را مشخص می‌کند. گوگل تمامی جستجو‌های کاربران را بر اساس جایگاه جغرافیایی آنان دخیره می‌کند حتی اگر کاربر صفحات و واژ‌های استفاده شده در جستجو را از حافظه اینترنت حذف کند.

گوگل اطلاعات جامعی از کاربران و تاریخ استفاده آنان از این جستجوگر را در اختیار دارد، این اطلاعات شامل گفتگو‌های صوتی و تصویری و اطلاعاتی دقیق از دو طرف مکالمه می‌باشد.

گوگل تمامی پیام‌های ارسالی و دریافتی کاربر را در پست الکترونیکی، ذخیره و سال‌ها آن‌ها را نگهداری می‌کند حتی اگر این اطلاعات حذف شود یا کاربر رایانه اش را عوض کند.

در کنار این اطلاعات، شرکت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک اطلاعات مختلفی را از میلیون‌ها نفر در جهان جمع آوری می‌کنند و همین امر به آنان این توانمندی را می‌دهد تا حد زیادی بتوانند به نوعی رایانه‌های کاربران را کنترل کنند.

این شرکت‌ها می‌توانند به نرم افزارهایی، چون دوربین‌های وب، میکروفون و گوشی‌های هوشمند کاربر دسترسی داشته باشند و هر زمان که اراده کنند از این تجهیزات، سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/

گوگل و فیسبوک اطلاعات دقیقی از کاربران خود دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
گوگل و فیسبوک قراره فیلتر بشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
گوگل رو هم فیلتر کنید
آخرین اخبار