کارشناس امور بانوان فرمانداری نایین گفت : مهمترین مقوله در راستای حمایت از کالای ایرانی استاندارد سازی و شناسامه کردن آن است.

آرزو بیاتی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری گفت : انتخاب بسیار هوشمندانه و مدبرانه ای است چرا که ما هر چه به سمت اقدامات ملموس و عینی گام برداریم نتایج بسیار چشمگیری را به دست خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی تلفیقی از هنر و صنعت است افزود: خلاقیت و نوآوری در زمینه صنایع دستی از طرف تولید کنندگان باید وجود داشته باشد تا جذب بیشتری در بازار عرضه کالا صورت بگیرد.

بیاتی همچنین اظهارنمود: مسلماً یک فرصت عالی است چون زیر ساخت های این صنعت در دوسال اخیر و با ارتباطی که ایران با برخی کشورهای اروپایی پیدا کرده در سطح برون مرزی و به تبع آن کشوری و استانی و منطقه ای رو به توسعه است اما در این زمینه نیازمند استاندارد سازی داخلی هستیم .

این کارشناس با بیان اینکه برای صنایع دستی باید استاندارد ثابت قابل استفاده و مرجع درست کرد گفت :عدم وجود استاندارد لازم صدمات زیادی به تولیدات صنایع دستی وارد می شود و در واقع چون این صنعت به بخش بزرگی از فرهنگ غنی بر می گردد مسلما با عرضه کارهای تقلبی به بازار به فرهنگ و هنر و صنعتگران برجسته در این زمینه آسیب های جدی وارد می شود.

وی از شاخصه های کالای شناسنامه دار و استاندارد شده را شناخت آسان کالای مورد نظر از جنس و شناخته شدن بهترکالا عنوان کرد.

بیاتی در ادامه با اشاره به اینکه افکار عمومی هنوز بر این اعتقاد است که فرش نایین رونق ندارد بیان نمود : نام فرش نایین جهانی است اما چیزی که بیشترین لطمه را به این صنعت زد پایین آمدن کیفیت فرش توسط بافندگان فرش دستباف بود و دومین مسئله تحریم ها که با حل معضل دوم در بازارهای جهانی مثل آلمان و برخی کشورهای اروپایی تا حدودی رونق گرفت.

وی با بیان اینکه در کالاهای داخلی اغلب دلال ها سود زیادی می برند گفت : با ایجاد یک محیط بدون واسطه با ساز و کار تجارت و مبادله بی واسطه و فضایی منصفانه تر حتی با بهره گیری از تجارت الکترونیک می توان به تولید کنندگان سود بیشتر البته در ازای کیفیت بهتر و حتی عالی داد.

این کارشناس افزود : نحوه عملکرد تولید کنندگان در عرصه کالا تأثیر بیشتری در بازار حتی در سطح جهانی دارد تا اینکه بخواهیم انرژی و زمان و ذهنمون را درگیر عاملی کنیم که به طور واقع بینانه تولیدکنندگان بدون قانونگذاری و برنامه ریزی در سطح کلان به آن دسترسی ندارند و ورود کالای صنایع دستی اصیل از کشورهای دیگه باعث تلاقی فرهنگی در سطح وسیعی می شود .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار