رئیس اتحادیه فروشندگان چینی و بلور و لوستر در اصفهان گفت:مردم نیز در تحقق شعار سال نقش مهمی دارند و باید به استفاده از کالای ایرانی تشویق شوند که این امر مستلزم ارائه اجناس باکیفیت از سوی تولیدکنندگان است.

مرتضی بلوری‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: به‌ منظور تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید زیرساخت‌های کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی را مورد توجه قرارداد و به این بخش‌ها کمک کرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر گریبان گیر اکثر تولیدکنندگان شده است، بحث دارایی و به طور ویژه مالیات بر ارزش‌افزوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چینی و بلور و لوستر در اصفهان در همین رابطه بیان کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده کمر تولیدکننده را شکست و در حال حاضر اکثر شهرک‌های صنعتی به دلیل مشکلات مالی که این بخش برای آن‌ها ایجاد کرده است، تعطیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی وقتی‌که بانک‌ها تسهیلاتی با نرخ سود 20 تا 25 درصد ارائه می‌کنند، هیچ کارگاه تولیدی نیست که بتواند فعالیتی را داشته باشد که بتواند 40 تا 50 درصد از محل آن سود کسب کند و بتواند تسهیلات گران‌قیمت بانکی را اخذ کند.

بلوری‌نیک به جنبه دیگر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم نیز در تحقق این شعار نقش مهمی دارند و باید به استفاده از کالای ایرانی تشویق شوند که این امر مستلزم ارائه اجناس باکیفیت از سوی تولیدکنندگان است.

وی اذعان داشت: در صنف چینی و بلور و لوستر، کارخانه‌های تولید چینی در ایران محصولاتی باکیفیت بالا ارائه می‌دهند و توان رقابت با کالاهای مشابه را دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان چینی و بلور و لوستر در اصفهان در همین رابطه اضافه کرد: در زمینه بلور نیز در حال حاضر محصولات تولیدشده در کشور توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد و ضعیف عمل شده است.

وی در پایان اظهار داشت: امید است که با افزایش حمایت از تولیدکنندگان، کیفیت کالاهای ایرانی در تمام بخش‌ها ارتقا یابد و مردم نیز به مصرف بیشتر کالاهای ایرانی ترغیب شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.