رئیس اتحادیه درب و پنجره سازان پروفیل اصفهان گفت:اگر دولت وام کم‌بهره بدهددر اصفهان بیش از 30 هزار نفر در واحدهای صنفی صاحب شغل می‌شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج فلاح چم آسمانی در خصوص انتخاب نام حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال 97، اظهار کرد: از آن جایی که رهبر معظم انقلاب امسال را با نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند تا به خودکفایی برسیم ما تصمیم داریم در سال جدید، کیفیت کار خود را بیش از پیش کنیم.

وی با بیان این‌که سرکشی‌ها و بازرسی‌های هیأت رئیسه صنف درب و پنجره‌سازان پروفیل از تولیدکنندگان به صورت مستمر انجام خواهد شد، افزود: از تولیدکنندگان نمونه و باکیفیت همچون سال‌های گذشته تقدیر خواهیم کرد تا تشویقی هم برای تولیدکنندگان باکیفیت و هم دیگر تولیدکنندگان باشد.

رئیس اتحادیه صنف درب و پنجره‌سازان پروفیل اصفهان با اشاره به صادرات محصولات این اتحادیه به شهرهای نجف، کربلا و کیش، عنوان کرد: از آن جایی که بخشی از محصولات صادراتی است بر مراحل مختلف تولید نظارت و بازرسی داریم تا محصول بی‌کیفیت صادر نشود و به ضرر جمهوری اسلامی تمام نشود.

وی سال 96 را سال خوب بازار ندانست و تصریح کرد: دولت آن چنان که باید از تولیدکنندگان حمایت نکرد و از دولت می‌خواهیم که با اعطای وام کم‌بهره به تولیدکنندگان، زمینه حمایت از آن‌ها را فراهم کند، اگر دولت به همه واحدهای تولیدکننده، وام کم‌بهره بدهد دیگر کارگاهی نخواهیم داشت که 20 کارگر خود را به دو کارگر تبدیل کند.

فلاح با اشاره به فعالیت 30 هزار واحد صنفی در اصفهان، ادامه داد: اگر دولت وام کم‌بهره بدهد و فرض را بر این بگیریم که با این وام کم‌بهره هر واحد تنها یک کارگر به مجموعه خود اضافه کند به تنهایی در اصفهان بیش از 30 هزار نفر تنها در واحدهای صنفی صاحب شغل می‌شوند.

وی با بیان این‌که بانک‌ها خود وام 18 درصدی پرداخت می‌کنند و دولت هم به اسم حمایت وام 18 درصدی پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: این چه حمایتی از تولید و کالای ایرانی است؟ اگر دولت وام کم بهره بدهد، وضعیت اقتصادی خیلی بهتر شده و جوانان زیادی نیز دارای شغل خواهند شد.

رئیس اتحادیه صنف درب و پنجره سازان پروفیل در پایان گفت: دولت به جای اخذ مالیات از واحدهای ضعیف و فشار بر آن‌ها، از واحدهای قوی‌تر مالیات اخذ کند، در سال‌های 93 تا 95 حدود 700 واحد صنفی تعطیل شده و پروانه کسب خود را باطل کردند و همه این‌ها از نتایج و آثار رکود بازار است و امید دارم در سال 97 با رونق بازار، رهبر معظم انقلاب نیز از عملکردها رضایت داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

صادرات کالاهای ساخت ایران به کربلا و نجف

برچسب ها: هیئت دولت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.