نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی کمک به ارتقای محصولات، افزایش تولید، معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار برای ایرانیان ومصداق اقتصاد مقاومتی است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی درراستای شعارهای سال های گذشته در حوزه اقتصاد، تولید، اشتغال و حمایت از معیشت فوق العاده شعار مهم و قابل تامل است.
 

حمایت از کالای ایرانی تکمیل کننده حوزه اقتصاد مقاومتی  

 
وی این نامگذاری را تکمیل کننده زنجیره مباحثی که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی رهبر به آن پرداخته است  دانست و افزود :حمایت از کالای ایرانی، خرید این کالا و ارتقای کیفیت آن یکی از مباحث اصلی و اساسی در اقتصاد مقاومتی است.
به‌گفته‌وی،  ما باید نسبت به کالای ایرانی متعصبانه برخورد کنیم ونسبت به خرید و همه به وجود آن در سبد خانوار اهتمام ویژه ای در خانواده ها داشته باشیم.
 

حمایت از کالای ایرانی به حلقه تولید و اشتغال غنا می بخشد 

 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری فقط برای مسوولین نیست و برای همه آحاد مردم است گفت: از این جهت هر ایرانی غیرتمند، شرافتمند و متعصب طبیعتا نسبت به خرید کالای ایرانی باید حساسیت خاصی داشته باشد چرا که از این جهت می تواند اشتغال ما را پایدار و اشتغال جدید ایجاد کند تا با این پایداری به حلقه تولید و اشتغال را با هم غنا ببخشد.
 
دکتر ساداتی نژاد،  با تاکید بر حرکت تمامی ما در این مسیر و اینکه همه ما مخاطب این شعار، پیام و فرمان و دستور مقام عظمای ولایت هستیم افزود: در این راستا تلاش وافر تولیدکنندگان در افزایش کیفیت کالا، کمک هر کارگر با حساسیت، دقت و ظرافت در تولید کالای ایرانی باکیفیت تر و با دوام تر نمونه ای از مسوولیت همگانی است. 
 
وی، پذیرفتن و عمل به این شعار را از دل و جان توسط همه آحاد جامعه از فرد عادی تا مسوولین گفت :کارگر کارخانه، مادری که مسوولیت خانه را دارد، پدری که مسوول خرید منزل را دارد، معلم کلاس ومدرسه و استاد دانشگاه نمونه هایی از این مسئولیت پذیری هستند.
 
به‌گفته‌وی، مهندسی که نظارت بر تولید دارد، کارفرمایی که مواد اولیه رابرای کارخانه خرید می کند، کارگر ی که با دستش کالا را تولید می کند و وارد کننده ای که از خارج مواد اولیه را برای کالاهای مورد نیاز می آورد از دیگر مصادیق مسولیت پذیری در حمایت از کالای ایرانی هستند.
 

حساسیت دولت بر واردات در حمایت از کالای ایرانی 

 
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، کیفیت در محصول ایرانی با نظارت مسوولین را تاکیدکرد و گفت: علاوه بر حساسیت دولت نسبت به واردات مسوولین استاندارد و سایر حوزه های مختلف نظارتی و حمایتی نیز باید بر تولید کالای ایرانی بیشتر نظارت کنند.
 
ساداتی نژاد، اظهارداشت :همچنین مسوولین دولتی ادارات درخریدهایی که انجام می دهند و کارپردازان عزیز که در ادارات هستند عنایت ویژه ای به این مساله داشته باشند تا همه با هم متحد باشیم در اجرایی کردن این شعار نامگذاری سال متحد باشیم.
 
وی،  با اشاره به اینکه فرد فرد هموطنان مورد توجه رهبر و دستورش در نامگذاری سال هستیم افزود: همه ما که در این کشور پرارزش و غیرتمند زندگی می کنیم باید کمک کنیم تا کالاکی ایرانی دارای کیفیت تولید شود و در بازارهای جهانی نیز طالب پیدا کند.
 
به‌گفته‌وی،  این مهم شدنی نیست مگر اینکه ما همه دست به دست هم بدهیم اگرچه ممکن است در این مسیر برخی کیفیت نداشتن کالای ایرانی را بهانه کنند.
 

لزوم حمایت از کالای ایرانی از ابتدای صنعتی شدن محصول تا عرضه نهایی در بازار جهانی 

 
دکتر ساداتی نژاد در خصوص اینکه برخی می گویند کالای ایرانی کیفیت ندارد گفت :اگر به سایر کشورها از جمله کره نگاه کنیم می بینیم که آنها عرق و غیرت ملی خرید کالا را حتی زمانیکه شروع کننده صنعت بودند از ابتدا تا کنون داشتند و دارند بطوریکه کره ای ها می گویند ما محصول تولید داخل را حتی اگر دارای نقص بود خریدیم تا امروز که تولید انبوه و باکیفیت و قابل عرضه در بازارهای جهانی پیدا کرد و تثبیت شد.
 
وی افزود :بنابراین ممکن است برخی کالاها کیفیت پایینی داشته باشد اما همه کارفرماها ومهندسين باید کمک کنند تا کالای ایران ارتقا و مراحل رشد و عرضه در بازار جهانی را پیدا کند.
به‌گفته‌وی، الان وظیفه ما و خدمت به ایرانی، خرید کالای ایرانی و حمایت از آن در ایجاد اشتغال، پایدار کردن اشتغال وکمک به تولید است.
 
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: ما با این نگاه باید کالا را بخریم تا تولید دارای ارزش شود و بازار پیداکند و باعث شود که کارفرمایان ما به سمت افزایش ارتقا کالای تولیدی خود بروند.
 
دکتر ساداتی نژاد، نظارت های دقیق تری را از دولت در تولید و کیفیت کالا را خواستارشد و گفت : اگر ضعف هایی هم در حوزه قانون وجود داشته باشد قاعدتا ما در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را می کنیم که از خرید کالای ایران توسط همه اقشار عزیز و سرفراز ایران حمایت کنیم.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.